Auto
  • Video: Mercedes-Maybach G 650 Landaulet, de decadentie voorbij
  • Video: Mercedes-Maybach G 650 Landaulet, de decadentie voorbij

    video: mercedes-maybach g 650 landaulet, de decadentie voorbij
    video: mercedes-maybach g 650 landaulet, de decadentie voorbij
    video: mercedes-maybach g 650 landaulet, de decadentie voorbij
    video: mercedes-maybach g 650 landaulet, de decadentie voorbij
    video: mercedes-maybach g 650 landaulet, de decadentie voorbij
    video: mercedes-maybach g 650 landaulet, de decadentie voorbij
    video: mercedes-maybach g 650 landaulet, de decadentie voorbij
    video: mercedes-maybach g 650 landaulet, de decadentie voorbij

    Rijke sjeiks kijken er ongetwijfeld reikhalzend naar uit: de Mercedes-Maybach G 650 Landaulet. Of hoe de iconische “Geländewagen” in – nu ja – schoonheid afscheid neemt.

    Eerst was er de G63 6x6, daarna de 4x4². Geen wiskundeoefeningen, maar speciale en exclusieve versies van Mercedes’ legendarische G-Klasse. Die nadert na bijna 40 jaar stilaan het einde van zijn productie. Deze G 650 Landaulet zal ook daarna nog even op je netvlies gebrand staan…

    XXL

    De Mercedes-Maybach G 650 Landaulet is maar liefst 5,35 meter lang, en daarmee 67 centimeter langer dan een gewone G-Klasse. De wielbasis nam met 58 centimeter toe tot 3,43 meter, en de meest opvallende feature is wellicht het dak, dat vanaf de B-stijl geopend kan worden. Net als een klassieke… landaulet.

    Geen AMG

    De typebenaming “650” maakt duidelijk dat deze G-Klasse geen model van Mercedes-AMG is. Toch doet hij een beroep op de kolossale V12 uit de G65. Die is zes liter groot, en produceert 630 pk en een monsterkoppel van 1.000 Nm.

    Wel Maybach

    Wel krijgt deze G 650 een Maybach-behandeling: de passagiers hebben recht op zetels uit de S-Klasse en allerlei comfortabele luxesnufjes zoals tafeltjes en multimediaschermen. Bovendien is er een glazen wand voor wanneer de chauffeur iets te praatziek wordt.

    Snel zijn…

    … is de boodschap: er worden maar 99 exemplaren geproduceerd. Al hebben we een flauw vermoeden dat het merendeel van die exemplaren richting Midden-Oosten zullen gaan. Bewonderen kan nog wel: op het salon van Genève volgende maand.

    Tekst :

    Geef je mening!

    Nieuws & tests