Vroom.be, auto-motor forum

Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 21 Dec 2011 
Sixth Gear

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
More pictures

Meld dit bericht
 Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: 21 Dec 2011 
Third Gear
Gebruikers-avatar

http://www.worldcarfans.com/11112213917 ... y-unveiled

Meld dit bericht
 Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: 22 Dec 2011 
Moderator
Gebruikers-avatar

... 'k heb toch nog wat twijfels bij deze wagen ... 't is niet door het een quattro ('k krijg eigenlijk al rillingen bij deze naam want het is een Haldex koppeling) mee te geven dat je plots een snedig onderstel krijgt. De basis blijft een Polo ...
Mij lijkt een Clio RS nog altijd veel plezieriger en zuiverder rijden dan deze A1 "quattro" ...

Meld dit bericht
 Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: 22 Dec 2011 
Third Gear
Gebruikers-avatar

Ook de Mini rijd veel beter dan de A1 en dan is zijn vervanger nog onderweg.
De volgende Mini zal zeker weer een stap vooruit zijn en dat maakt het gat in voordeel van de Mini alleen maar groter.

Meld dit bericht
 Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: 16 Feb 2012 
Moderator
Gebruikers-avatar

'k Lees net dat dit bakje zo rond de 50.000 euro gaat kosten in België! :shock:
Daarvoor koop je al een Porsche Boxster!! :weird:
De eerste die ik hiermee zie rondrijden lach ik vierkant uit in z'n gezicht!! :mrgreen:

Meld dit bericht
 Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: 17 Feb 2012 
Fourth Gear
Gebruikers-avatar

puhpuh schreef:
De eerste die ik hiermee zie rondrijden lach ik vierkant uit in z'n gezicht!! :mrgreen:

Mensen die dergelijke zinledige, idiote en infantile zaken zeggen lach ik ook vierkant uit in het gezicht...
Je mag dan nog zo veel aan Audi bashing doen als je wil, het merk blijft het goed doen en de mensen (de kopers dus) lusten er wel pap van...
Ik verwacht van een moderator dat hij modereert, NIET dat hij zelf begint te stoken en over de schreef gaat

Meld dit bericht
 Profiel  
Reageer met citaat  
Moderator
Gebruikers-avatar

S-Line schreef:
puhpuh schreef:

Mensen die dergelijke zinledige, idiote en infantile zaken zeggen lach ik ook vierkant uit in het gezicht...
Je mag dan nog zo veel aan Audi bashing doen als je wil, het merk blijft het goed doen en de mensen (de kopers dus) lusten er wel pap van...
Ik verwacht van een moderator dat hij modereert, NIET dat hij zelf begint te stoken en over de schreef gaat
Toch spijtig dat je je persoonlijk aangevallen voelt. Dit was niet bedoeld als Audi bashing.
Ik zou hetzelfde gereageerd hebben op een exuberant geprijsde BMW, of Mercedes, of Ford, of Hyundai ... maakt niet uit ...
Blijft gewoon een feit dat deze A1 Quattro een extreem dure wagen is gebaseerd op het Polo-platform, weliswaar met een betere aankleding, meer toeters en bellen, multi-link achterophanging ...

Meld dit bericht
 Profiel  
Reageer met citaat  
Moderator
Gebruikers-avatar

Het merk blijft inderdaad sterk presteren en nieuwe modellen worden goed ontvangen door de doelgroep. Dit model tekent zo buiten de Audi lijntjes, ik denk dat ik uit 100 Audi bezitters er misschien tien vind die deze wagen mooi vinden, nog minder die hem zouden overwegen te kopen en nog minder die er ook dat bedrag tegenaan willen gooien.
Puhpuh reageerde kritisch met de humor die hij over heel het forum uitstrooit. Dan verwacht ik dat je, met dat verstand dat je wel degelijk aan boord hebt, de conclusie maakt dat Puhpuh hier geen merk viseert, maar wel het concept van deze A1...
Ik zie geen enkele motivatie om deze wagen een prijskaartje van 50 000 euro mee te geven. Een Citroën is met 31 000 euro de duurste concurrent... Een Mini John Cooper Works, 30 500 euro... Dat je daar 20 000 euro over gaat... Dat verrast toch.

Meld dit bericht
 Profiel  
Reageer met citaat  
Top Gear
Gebruikers-avatar

Duur geintje..

Meld dit bericht
 Profiel  
Reageer met citaat  
Moderator
Gebruikers-avatar

maarte schreef:
Ik zie geen enkele motivatie om deze wagen een prijskaartje van 50 000 euro mee te geven. Een Citroën is met 31 000 euro de duurste concurrent... Een Mini John Cooper Works, 30 500 euro... Dat je daar 20 000 euro over gaat... Dat verrast toch.
Met zo'n 42.955 euro komt de Abarth 500 695 Tributo Ferrari al een beetje in de buurt ...

Afbeelding

Meld dit bericht
 Profiel  
Reageer met citaat  
Fourth Gear
Gebruikers-avatar

puhpuh schreef:
S-Line schreef:
puhpuh schreef:

Toch spijtig dat je je persoonlijk aangevallen voelt. Dit was niet bedoeld als Audi bashing.
Ik zou hetzelfde gereageerd hebben op een exuberant geprijsde BMW, of Mercedes, of Ford, of Hyundai ... maakt niet uit ...
Blijft gewoon een feit dat deze A1 Quattro een extreem dure wagen is gebaseerd op het Polo-platform, weliswaar met een betere aankleding, meer toeters en bellen, multi-link achterophanging ...

Niks persoonlijk aangevallen, een mod hoort geen polemieken te starten en zeker niet te stoken. Een Mod hoort ook enige kennis van zaken te hebben, of zich op zijn minst te informeren alvorens aan stemmingmakerij te doen. De A1 Quattro is een PERMANENTE vierwielaandrijving (de Haldex koppeling zoals we die vandaag kennen is voorwielaangedreven en stuurt indien nodig een deel naar de achterwielen). De vergelijking met een Boxter is al even idioot, het gaat hier om totaal verschillende concepten, natuurlijk zul je mensen hebben die een basis Boxter verkiezen, al was het maar om te pronken met de sleutel....
En natuurlijk was het niet bedoelt als Audi bashing, maar dat is het hier nooit...
Als mod heb je alvast een tweede zit!

Meld dit bericht
 Profiel  
Reageer met citaat  
Fourth Gear
Gebruikers-avatar

maarte schreef:

Misschien is het je ontgaan dat er maar een dikke 300 exemplaren van zullen gemaakt worden. Niks te maken dus met de massa producten welke je opnoemt. De vaste kosten kunnen dus over veel minder exmplaren afgeschreven worden.
Misschien ontgaat het je ook dat het hier om een permanente vierwielaangedreven model gaat
Misschien ontgaat het je ook dat de basisuitrusting compleet is (S-stoelen, Navi, Xenon, etc...)

Meld dit bericht
 Profiel  
Reageer met citaat  
Moderator
Gebruikers-avatar

Dat is me inderdaad ontgaan. Hoewel het dankzij zijn exclusiviteit zeker zijn fans zal vinden, mag gezegd worden dat deze prijs afschrikt.
De ontwikkeling van deze A1 kan en zal afgeschreven worden over meer dan deze 300 exemplaren. Deze marktpositionering is iets wat we enkel kennen uit de hogere klasses. Een Alfa Romeo 8C kan ermee gaan lopen. Deze moest zijn afschrijvingen wel halen uit de beperkte productie, net als een Lamborghini Reventon.
Een wagen op het onderstel van een Polo, daar ligt het al wat moeilijker. Misschien wordt dit een trend. Een Citroën DS3 is ook niet goedkoop ten opzichte van concurrenten als de Clio RS.

Meld dit bericht
 Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: 18 Feb 2012 
Moderator
Gebruikers-avatar

S-Line schreef:
De A1 Quattro is een PERMANENTE vierwielaandrijving (de Haldex koppeling zoals we die vandaag kennen is voorwielaangedreven en stuurt indien nodig een deel naar de achterwielen).
'k Lees overal dat de A1 Quattro over een Haldex koppeling beschikt ...
Autocar schreef:
All-wheel drive is provided by the usual Haldex-supplied system of an electronically controlled, hydraulically actuated multi-plate clutch that sends all the torque to the front wheels in normal conditions – until things get un-normal and torque is fed to the rear wheels.
autocar.co.uk

S-Line schreef:
De vergelijking met een Boxter is al even idioot, het gaat hier om totaal verschillende concepten, natuurlijk zul je mensen hebben die een basis Boxter verkiezen, al was het maar om te pronken met de sleutel....
't Was maar om een idee te geven ... om het in de familie te houden, deze A1 quattro zit qua prijs bijna aan de RS3 ... hoe je het draait of keert het is een heel duur beestje!

Meld dit bericht
 Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: 19 Feb 2012 
Third Gear
Gebruikers-avatar

puhpuh schreef:
maarte schreef:
Met zo'n 42.955 euro komt de Abarth 500 695 Tributo Ferrari al een beetje in de buurt ...

Afbeelding

Belachelijke prijs voor een handtas op wielen.

Meld dit bericht
 Profiel  
Reageer met citaat  
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende