Vroom.be, auto-motor forum

Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 13 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 15 Nov 2005 
Top Gear
Gebruikers-avatar

Peugeot Partner en Citroën Berlingo verfijnd
Door: TDI | © www.AutoScoops.eu

Zowel de Peugeot Partner als de Citroën Berlingo ondergaan enkele minieme wijzigingen voor modeljaar 2006. Aan de buitenkant zie je dat enkel aan de rood-kristalkleurige achterlichten, zijdelingse beschermstrips, dakrails en een nieuwe sierlijst op de achterklep. Onder de motorkap maakt de 1.6 HDI zijn opwachting.

Afbeelding
Afbeelding

Lees het vervolg HIER op de hoofdpagina van AutoScoops!

Laatst gewijzigd door SpaceWagon op 15 Nov 2005, in totaal 1 keer gewijzigd.

Profiel  

Titel:
Sixth Gear
Gebruikers-avatar

Woonplaats: United Provinces of the Kingdom of Great Netherlands
Kleine wijzigingen, maar ziet wel verfrissender uit :wink:

Profiel  

Titel:
Third Gear
Gebruikers-avatar

geen facelift, eerder een botox-behandeling dus :?

Mja, die lichten zijn niet mis, maar voor de rest... Nieuwe sierstrip boven de nummerplaat? Ik zie weinig verschil...

Profiel  

Titel:
Third Gear
Gebruikers-avatar

Ik had bij die forse neus van de vorige facelift liever nu een paar grotere achterlichten gezien :(

Competizione!

Profiel  

Titel:
Er wordt in bovenstaand artikel gesproken overn een 1.6 HDI met 75 pk, die variant ken ik nog helemaal niet... Zijn daar wat meer specificaties van bekend behalve het vermogen?? En waarom wordt die 110 pk variant er niet in gelepeld? Alle concurenten bieden dat vermogen wel aan geloof ik...

Verder zie ik ook maar weinig verschil in de sierplaat boven het kenteken, de bredere stootstrips en wat frissere achterlichten zien er daarentegen wel weer goed uit!

Titel:
Forum Admin
Gebruikers-avatar

Anonymous schreef:
Er wordt in bovenstaand artikel gesproken over een 1.6 HDI met 75 pk, die variant ken ik nog helemaal niet... Zijn daar wat meer specificaties van bekend behalve het vermogen??

Die krachtbron is afgeleid van de 1.6 HDI met 92 pk. De vermogensafname werd verkregen door de druk van het common rail injectiesysteem te verminderen tot 1.350 bar. Het maximumvermogen van 75 pk wordt geleverd bij 4.000 o/m. Het koppelt piekt op 170 Nm bij 1.750 o/m (in plaats van 215 Nm).

Profiel  

Titel:
Top Gear
Gebruikers-avatar

Anonymous schreef:
Er wordt in bovenstaand artikel gesproken overn een 1.6 HDI met 75 pk, die variant ken ik nog helemaal niet... Zijn daar wat meer specificaties van bekend behalve het vermogen?? En waarom wordt die 110 pk variant er niet in gelepeld? Alle concurenten bieden dat vermogen wel aan geloof ik..
De 110 pk motor wordt niet geleverd omdat ze de 1.6 met 90 pk voldoende sterk vinden.

De gegevens van de 1.6 HDi zijn:

1560 cc - 75 pk bij 4.000 tpm - 170 bij 1.750 tpm
0 - 100 in 20,4 seconden - top 142 km/h

1560 cc - 90 pk bij 4.000 tpm - 215 Nm bij 1.750 tpm
0 - 100 in 14,8 seconden - top 160 km/h

De 1.6 HDi met 90 pk vervangt de 2.0 HDi. Hierover schreven we al eens een artikel: Klik!

Concurrenten hebben ook geen sterkere diesels te bieden. Zo heeft de sterkste diesel bij de Renault Kangoo 85 pk. Opel heeft in de Tour als sterkste diesel de 1.7 DTi met 75 pk. Alleen Volkswagen gaat iets verder en biedt de 105 pk sterke 1.9 TDI aan in de Caddy.

Profiel  

Titel:
Fourth Gear
Gebruikers-avatar

Mooi maar niet spectaculair.

Hebben ze trouwens ook het berlingologo gefacelift??

Profiel  

Titel:
First Gear
Gebruikers-avatar

Citaat:
Concurrenten hebben ook geen sterkere diesels te bieden. Zo heeft de sterkste diesel bij de Renault Kangoo 85 pk. Opel heeft in de Tour als sterkste diesel de 1.7 DTi met 75 pk. Alleen Volkswagen gaat iets verder en biedt de 105 pk sterke 1.9 TDI aan in de Caddy

Volgens mij sla je nu gemakshalve de pas vernieuwde Fiat Doblo over, die is toch ook met meer dan 100 pk leverbaar?

Wel gek dat die 1.6 met 75 pk ondanks het fors hogere koppel niet echt sneller is dan de oude 1.9d...

Profiel  

Titel:
Top Gear
Gebruikers-avatar

halma1 schreef:
Citaat:
Concurrenten hebben ook geen sterkere diesels te bieden. Zo heeft de sterkste diesel bij de Renault Kangoo 85 pk. Opel heeft in de Tour als sterkste diesel de 1.7 DTi met 75 pk. Alleen Volkswagen gaat iets verder en biedt de 105 pk sterke 1.9 TDI aan in de Caddy
Volgens mij sla je nu gemakshalve de pas vernieuwde Fiat Doblo over, die is toch ook met meer dan 100 pk leverbaar?
Niet gemakshalve, gewoon niet aan gedacht :oops: Ik vind trouwens de Doblò een slag groter dan eerder genoemde wagens. Maar inderdaad, die is zelfs te verkrijgen met de 1.9 MultiJet met 120 pk.
halma1 schreef:
Wel gek dat die 1.6 met 75 pk ondanks het fors hogere koppel niet echt sneller is dan de oude 1.9d...
Misschien niet qua cijfers die hierboven gegeven zijn, maar ik denk wel dat de souplesse een stuk toegenomen zal zijn.

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 16 Nov 2005 
Third Gear
Gebruikers-avatar

Kan niet spreken over de 90pk 1.6 Hdi, maar de 90pk 2.0 HDI is een prettige motor met lekker veel koppel. Zelfs als je aan 100-111 de gaspedaal induwt, voel je hem lekker optrekken.

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 17 Nov 2005 
First Gear
Gebruikers-avatar

waren al lang gepost geweest door gtx maar ja toen geloofde er niet veel ons he :? :lol:

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 18 Nov 2005 
Top Gear
Gebruikers-avatar

citroenauto.be schreef:
waren al lang gepost geweest door gtx maar ja toen geloofde er niet veel ons he :? :lol:
Misschien moet je AutoScoops eens wat vaker bezoeker. Het forum bestaat uit twee belangrijke onderdelen: Scoops en AutoNieuws. Alles wat nog niet officieel is, wordt geplaatst in de rubriek Scoops. Dáár staat dus ook het topic van "gtx" met daarin twee scoopfoto's van de vernieuwde Berlingo/Partner. Omdat bovenstaande afbeeldingen officieel zijn vrijgegeven, wordt er een nieuw topic aangemaakt bij AutoNieuws. Het topic bij Scoops wordt gesloten en krijgt een link naar dit topic.

Zo houden we scoops, impressies en andere onofficiële zaken keurig gescheiden van het officiële autonieuws.

Iedereen geloofde "gtx" dus, toen hij enkele weken terug de foto's van de rode Berlingo plaatste. Alleen staan nu de officiële afbeeldingen in de juiste rubriek...!

Profiel  

Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 13 berichten ]