Moto
  • Yamaha Xmax 125 en 250: welgekomen facelift!
  • Yamaha Xmax 125 en 250: welgekomen facelift!

    yamaha xmax 125 en 250: welgekomen facelift!
    yamaha xmax 125 en 250: welgekomen facelift!
    yamaha xmax 125 en 250: welgekomen facelift!
    yamaha xmax 125 en 250: welgekomen facelift!
    yamaha xmax 125 en 250: welgekomen facelift!
    yamaha xmax 125 en 250: welgekomen facelift!
    yamaha xmax 125 en 250: welgekomen facelift!
    yamaha xmax 125 en 250: welgekomen facelift!
    yamaha xmax 125 en 250: welgekomen facelift!
    yamaha xmax 125 en 250: welgekomen facelift!
    yamaha xmax 125 en 250: welgekomen facelift!
    yamaha xmax 125 en 250: welgekomen facelift!
    yamaha xmax 125 en 250: welgekomen facelift!
    yamaha xmax 125 en 250: welgekomen facelift!
    yamaha xmax 125 en 250: welgekomen facelift!
    yamaha xmax 125 en 250: welgekomen facelift!
    yamaha xmax 125 en 250: welgekomen facelift!
    yamaha xmax 125 en 250: welgekomen facelift!
    yamaha xmax 125 en 250: welgekomen facelift!
    yamaha xmax 125 en 250: welgekomen facelift!



    Yamaha heeft nog twee kleine nieuwigheden bekend gemaakt. Twee ingrepen die een van hun bestsellers, de Xmax, er wat jonger doet uitzien. De sportieve en functionele scooter heeft al op heel wat succes kunnen rekenen, kijk maar naar de 125 die in Frankrijk al een hele tijd bovenaan de ranglijsten van de best verkochte modellen staat. Yamaha wil aan zijn concurrenten geen kans laten om die positie over te nemen, dus krijgt de Xmax een welgekomen facelift.

    De nieuwe look valt meteen op, ook al hebben ze de karakteristieken en de silhouet van de Xmax behouden. Alle motoren blijven behouden, de 14 en 15 duim wielen voor- en achteraan, en onder het zadel kunnen nog altijd twee integrale helmen opgeborgen worden.

    Het kuipwerk is wel nieuw. Het beschikt over een nieuw en aantrekkelijk dashboard, geïnspireerd door de eerste Tmax generatie, met daaronder een nieuwe en afsluitbare opbergruimte. Kortom, het nieuwe kuipwerk beschermt tegen weer en wind en biedt volop bergruimte. Eigenlijk heeft de nieuwe Xmax zijn voornaamste gebreken kunnen wegwerken.

    Het uiterst stabiel en handelbaar chassis werd gewijzigd voor nog betere stuureigenschappen. Het zadel werd ook hertekent voor meer comfort. De ophanging verandert niet, de remmen ook niet, dus geen ABS, zelf niet in optie! De toekomst zal uitwijzen als dit wel een goed idee was, want in dit segment blijft de prijs nog altijd het argument bij uitstek.

    De 125 zal beschikbaar zijn in het blauw, wit, grijs en zwart. De 250 in het wit, zwart en twee soorten grijs. Nu alleen nog maar een beetje geduld hebben!
     

    Ook interessant voor u ...

    Nieuws & tests