Volkswagen
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Die waren ze bij Audi nog vergeten: de V10 Plus-versie van de R8 Spyder. Dat zetten de Duitsers meteen recht: met de snelste cabriolet die Audi ooit geproduceerd heeft!
De nieuwe R8 verscheen in 2015 op de markt, de dakloze Spyder volgde een jaar later. De cabrioletversie kreeg aanvankelijk alleen de “gewone” V10 van 540 pk centraal achterin, maar de Plus-versie kon uiteraard niet uitblijven.
De motor wordt natuurlijk integraal overgeheveld uit de coupé. Dat betekent dat je dus nog steeds recht hebt op een atmosferische V10, die in de Plus-variant 610 pk en 560 Nm produceert. Een turbo? Daar doet de R8 niet aan mee. De prestaties zijn op een haar na dezelfde als die van de gesloten versie: 0-100 km/u in 3,3 seconden en een topsnelheid van 328 km/u.
Al dat vermogen wordt via een S-Tronic-zeventrapsautomaat met dubbele koppeling naar de vier wielen gestuurd. Naar goede Audi-gewoonte is deze topatleet dus standaard voorzien van Quattro-vierwielaandrijving.
Herkennen doe je deze V10 Plus aan de koolstofvezel accenten, waaronder de voorspoiler. De Plus-versie bespaart natuurlijk op heel wat plaatsen gewicht: met de lichtere kuipzetels, de koolstofkeramische remmen en de lichtere velgen. De karakteristieke “sideblades”, de vaste achterspoiler en de afdekking van de stoffen kap zijn dan weer gemaakt uit plastic dat met koolstofvezel werd versterkt. Het dak openen en sluiten duurt trouwens twintig seconden.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.