Mercedes-Benz
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Voor de eerste keer in zijn lange carrière ontvangt de 7-Serie een viercilinder onder de motorkap. Maar de kleine motor krijgt versterking van een elektromotor, waardoor deze hybride even goed presteert als een 740 met zescilindermotor.
Technisch gebruikt deze 740e iPerformance een tweeliter viercilinder turbobenzine die 258 pk en een koppel van 400 Nm ontwikkelt. De elektromotor levert dan weer 113 paarden en 250 Nm. Het totaalvermogen is geen simpele optelsom, aangezien BMW spreekt over 326 pk en 500 Nm koppel. Zo haalt hij in het beste geval 100 km/u na 5,3 seconden.
In de Max eDrive-modus kan deze BMW puur elektrisch rijden tot een snelheid van 140 km/u. De constructeur kondigt echter nog geen autonomie voor deze modus aan. Het verbruik schommelt tussen 2 en 2,5 l/100 km en de CO2-uitstoot tussen 45 en 56 g/km. Tot slot nog een belangrijk gegeven: BMW biedt dit model aan met korte wielbasis (740e iPerformance), lange wielbasis (740Le iPerformance) en lange wielbasis in combinatie met vierwielaandrijving (740Le xDrive iPerformance).
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
De gloednieuwe Performance-versie van de Tesla Model 3 levert 460 pk en sprint van 0 tot 100 km/u in 3,1 seconden, met nog steeds 528 km autonomie.
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De nieuwste evolutie van Volkswagens infotainmentsysteem is meer dan enkel een groter scherm. Dankzij MIB4 heb je nu de kracht en kennis van AI binnen handbereik dankzij een eenvoudig stemcommando.