Volkswagen
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Dat betekent dat deze M3 CS hetzelfde strenge CFRP-dieet kreeg voorgeschreven als de coupéversie: motorkap, dak, splitter onder de voorbumper, achterspoiler en diffusor zijn uitgevoerd in plastic dat met koolstofvezel werd versterkt.
Tel daarbij specifieke velgen (19 duim vooraan, 20 duim achteraan) en een lichte afslankingskuur voor de binnenkant (het alcantara en lederen interieur krijgt geen lussen als deurgrepen, wel een eenvoudigere klimaatregeling) en je komt uit op een gewichtsbesparing van 10 kilogram vergeleken met de gewone M3.
De M-ingenieurs vertrokken van de huidige zes-in-lijn biturbo uit de M3 en M4 en gaven hem dezelfde behandeling als de M4 CS. Resultaat: 460 pk (+ 10 pk) en 600 Nm (+ 50 Nm), goed voor een sprint naar 100 km/u in 3,9 seconden en een begrensde topsnelheid van 280 km/u. De M DKG-zeventrapsautomaat met dubbele koppeling stuurt dat pk-geweld naar de achterwielen.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.