BMW pakt uit met een M2 Competition van 410 pk!

De BMW M2 Coupé krijgt er een krachtigere versie bij: de M2 Competition. Die ziet er niet alleen lichtjes anders uit, maar krijgt vooral de nieuwe motor van de M3 en M4.

  • Christiaens  Jean-Francois Christiaens Jean-Francois
  • 17 april 2018

De drukgevoede, drie liter grote zescilinder-in-lijn onder de motorkap is niet langer die uit de M 240i. De 2-Reeks op steroïden krijgt zowaar de zes-in-lijn van de M3 en M4. Om dat in de verf te zetten, heet hij niet langer gewoon M2, maar M2 Competition. Het vermogen stijgt van 370 pk naar 410 pk.

4,2 seconden

Niet alleen de pk’s nemen toe, maar ook het koppel: deed zijn voorganger het nog met 475 Nm, en 500 Nm in overboost, dan krijgt de M2 Competition 550 Nm. Op papier zorgt dat niet voor grote verschillen: 0-100 km/u gebeurt 0,1 seconden sneller, zowel met de manuele zesversnellingsbak als met de optionele M DKG-versnellingsbak met dubbele koppeling en zeven verzetten. Manueel duurt het nu nog 4,4 seconden, met de M DKG 4,2 seconden. Met het optionele M Driver’s Package gaat de topsnelheid er 10 eenheden op vooruit: tot 280 km/u.

Scherper

Daarnaast zorgen wijzigingen in de ophanging, het stuur en de afstelling van het sperdifferentieel ervoor dat de M2 Competition nog scherper stuurt dan zijn voorganger. Verder noteren we nog een nieuwe actieve uitlaatlijn en krachtigere optionele M Sport-remmen. De schijven vooraan worden iets groter (van 380 naar 400 mm) en er zijn zes vaste zuigers, tegenover vier op de standaardremmen.

Twee nieuwe kleuren

De M2 Competition valt vooral op door zijn gewijzigde voorkant, met hertekende zwarte nieren, en twee nieuwe koetswerkkleuren: Sunset Orange en Hockenheim Silver. Binnenin zijn er nieuwe optionele sportzetels en een rode startknop.

BMW

Meer lezen over:

Christiaens  Jean-Francois
Over de auteur: Christiaens Jean-Francois Jean-François Christiaens is autojournalist sinds 2005. Hij houdt van alles wat rijdt, van elektrische auto’s tot hypercars.
Maar zijn hart gaat vooral sneller slaan van hot hatches uit het GTI-tijdperk. Hoewel een comfortabele break hem ook weer niet onbewogen laat.
Heet dat dan ouder worden?

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
Aston Martin DBX: nieuw interieur en nu altijd 707 pk

Aston Martin DBX: nieuw interieur en nu altijd 707 pk

De Aston Martin DBX is voortaan enkel nog maar leverbaar als 707 en krijgt een nieuw dashboard, met een hoogdnodige update op technologisch vlak.

Porsche Cayenne GTS 2024: grote troostprijs!

Porsche Cayenne GTS 2024: grote troostprijs!

De onlangs gemoderniseerde Cayenne krijgt opnieuw een GTS-versie. Die biedt een beetje 'Turbo GT'-smaak aan Europese klanten die het zonder deze topversie moeten stellen...

Range Rover Electric speelt op ijs

Range Rover Electric speelt op ijs

Land Rover laat de eerste beelden zien van zijn toekomstige Range Rover Electric zonder camouflage, en vertelt ons meer over zijn innovatieve tractiecontrole.

Opel Grandland 2024: elektrische SUV vol licht en energie

Opel Grandland 2024: elektrische SUV vol licht en energie

Opel heeft zijn grootste SUV Grandland vernieuwd voor 2024. Deze tweede generatie zit vol nieuwigheden voor het Duitse merk op vlak van licht, maar ook op vlak van elektrische technologie met een actieradius van 700 km.

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Benzine, Manueel

€ 21.500

Diesel, Manueel

€ 32.584

Benzine, Automaat

€ 27.547

Benzine, Manueel

€ 23.748

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's
€ 52.900
2021
1.500 km

Benzine, Automaat

€ 28.995
2011
65.000 km
€ 52.990
2019
105.433 km

Benzine, Automaat

€ 23.500
2020
30.212 km