MINI
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
Met de C5 Aircross brengt Citroën een middelgrote SUV op de markt. Hij is 4,50 m lang, 1,84 m breed en 1,67 m hoog. De SUV is meteen als Citroën herkenbaar dankzij de dubbele rij koplampen vooraan en de karakteristieke “Airbump” op de flanken. Net als de Citroën C3 en C4 Cactus dus.
Binnenin mikt deze middelgrote Fransman op comfort op alle vlakken: heel wat opbergvakken, voorzetels met optionele massagefunctie, en een 8 duim groot touchscreen met Apple CarPlay en de mogelijkheid om je smartphone draadloos op te laden.
Rijhulpsystemen mogen uiteraard niet ontbreken, en die worden weergegeven op het 12,3 duim grote digitale instrumentenpaneel. Zo is er onder meer verkeersbordherkenning, een adaptieve snelheidsregelaar, rijstrookassistentie, een 360-gradencamera, enzovoort.
En dan zijn er nog de wereldpremières natuurlijk: de “Progressive Hydraulic Cushions”, waarbij er hydraulische druklagers in de schokdempers worden gebruikt. Citroën wil daarmee het rijcomfort op oneffenheden gevoelig verhogen, en naar eigen zeggen het effect van een “vliegend tapijt” creëren.
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...