Tesla
De gloednieuwe Performance-versie van de Tesla Model 3 levert 460 pk en sprint van 0 tot 100 km/u in 3,1 seconden, met nog steeds 528 km autonomie.
De nieuwe Lexus ES die in Peking onthuld is, zal zoals verwacht ook naar ons komen. De hybride ES 300h staat in december bij ons in de showroom.
Na zes generaties ES die niet in Europa verkocht werden, komt de berline toch naar ons. De zevende generatie ziet er dynamischer uit, met onder meer een gigantisch zandlopervormig radiatorrooster. De ES wordt ook groter: hij is 6,5 centimeter langer, 4,5 centimeter breder en 0,5 centimeter lager. Dankzij een 5 centimeter langere wielbasis gaat ook de interieurruimte erop vooruit. Ten slotte is er nog een F-Sport-uitvoering om het sportieve aspect van de nieuwe ES meer in de verf te zetten.
In Europa krijgen we geen V6-motoren. Die benzineblokken zijn vooral bedoeld voor de Amerikaanse markt. Wel zullen we de ES 300h zien verschijnen. Die gebruikt een 2.5 viercilinder benzine met nieuwe, compactere elektromotor, goed voor 218 pk in totaal. Het gemiddelde verbruik bedraagt volgens Lexus 4,7 l/100 km. De nieuwe generatie krijgt een compacter batterijpak dat volledig onder de achterbank past, en dus niet meer aan het koffervolume knaagt.
De gloednieuwe Performance-versie van de Tesla Model 3 levert 460 pk en sprint van 0 tot 100 km/u in 3,1 seconden, met nog steeds 528 km autonomie.
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De nieuwste evolutie van Volkswagens infotainmentsysteem is meer dan enkel een groter scherm. Dankzij MIB4 heb je nu de kracht en kennis van AI binnen handbereik dankzij een eenvoudig stemcommando.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...