Mercedes-Benz
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
De stijl vertoont een gevoelige evolutie, ook al behoudt dit nieuwe model het uitzicht van een sport shooting brake. Binnenin is hij een pak ruimer, maar dat is er aan de buitenkant niet aan te zien, in tegendeel zelfs! De weinige extra ventilatieopeningen aan de buitenkant doen trouwens niet alleen aan een aantal modellen uit de jaren '60 denken, maar hebben ook effectief een echt aerodynamisch nut!
Goed nieuws ook, de brullende V12 onder de motorkap is nog steeds niet vervangen door turbo's! Dat betekent dat hij lekker blijft miauwen, tot in de hoogste toeren toe. Zijn 6,3 cylindermotor zorgt trouwens voor 30 paarden meer dan de FF, goed voor 690 pk bij 8.000 toeren per minuut! Deze dolle cavalerie (het minimum voor een Ferrari) is in staat om onze GT de sprong naar 100 km/u te laten maken in 3,4 seconden, met een piek van 335 km/u.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
De gloednieuwe Performance-versie van de Tesla Model 3 levert 460 pk en sprint van 0 tot 100 km/u in 3,1 seconden, met nog steeds 528 km autonomie.
De nieuwste evolutie van Volkswagens infotainmentsysteem is meer dan enkel een groter scherm. Dankzij MIB4 heb je nu de kracht en kennis van AI binnen handbereik dankzij een eenvoudig stemcommando.
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.