Mercedes-Benz
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Na Maserati, Bentley, Lamborghini en Rolls-Royce lijken nu ook andere prestigieuze constructeurs voor de SUV te bezwijken.
Met een steeds groter wordend marktaandeel zou het SUV-segment wel eens de twee laatste dwarsliggende constructeurs kunnen overtuigen: Ferrari en Bugatti. Na Bentley (met de Bentayga), Rolls-Royce (Cullinan), Lamborghini (Urus) en Maserati (Levante) kunnen er binnenkort wel eens twee SUV’s bijkomen.
Ferrari heeft lang bij hoog en laag beweerd nooit een SUV te zullen bouwen. Of het nu uit principe of om productieredenen was, in Maranello zeiden ze altijd nee. Maar omdat de SUV-markt boomt, zouden de Italianen wel eens terug kunnen komen op die beslissing.
In de wandelgangen wordt er gefluisterd dat het eerder om een crossover zou gaan die gebaseerd is op de vervanger van de GTC4Lusso. In elk geval wordt het model niet voor 2021 verwacht. Onder de motorkap vermoeden we een V8 turbobenzine of zelfs een hybride aandrijving. Als de sportieve spirit nog steeds van de partij is, waarom niet?
Bij Bugatti zal het wellicht iets eenvoudiger zijn: het merk maakt deel uit van de Volkswagen-groep, die al enkele top-SUV’s in zijn rangen telt. Maar een Bugatti moet natuurlijk boven elke concurrentie staan met een vermogen van meer dan 1.000 pk en een hallucinante afwerking. Intern wordt er gefluisterd over een commercialisering binnen… tien jaar.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
De gloednieuwe Performance-versie van de Tesla Model 3 levert 460 pk en sprint van 0 tot 100 km/u in 3,1 seconden, met nog steeds 528 km autonomie.
De nieuwste evolutie van Volkswagens infotainmentsysteem is meer dan enkel een groter scherm. Dankzij MIB4 heb je nu de kracht en kennis van AI binnen handbereik dankzij een eenvoudig stemcommando.
Smart onthult de conceptcar #5 in première op het autosalon van Peking, een middelgrote SUV die ook naast de gebaande paden op zijn gemak moet zijn.