Tesla
De gloednieuwe Performance-versie van de Tesla Model 3 levert 460 pk en sprint van 0 tot 100 km/u in 3,1 seconden, met nog steeds 528 km autonomie.
Na de volledig elektrische en de hybride Ioniq is het nu tijd voor de herlaadbare Ioniq. Deze plug-inhybride wil een uitgebreid elektrisch rijbereik combineren met een scherpe prijs.
De Hyundai Ioniq is de grote Koreaanse concurrent van de Japanse Toyota Prius. De Prius breidde onlangs uit naar een plug-invariant, en de Koreaan blijft niet achter. Tegenover de niet-herlaadbare Ioniq doet deze versie het met een grotere batterij (8,90 kWh tegenover 1,56 kWh). Die is op 2u15 volledig herladen aan een gewoon stopcontact.
De Ioniq Plug-In Hybrid gebruikt dezelfde 1.6 benzinemotor als de gewone hybride. Beide versies produceren 141 pk. Deze plug-in schermt dan weer met een theoretisch verbruik van 1,1 l/100 km en een CO2-uitstoot van 26 g/km. Het gecombineerde rijbereik bedraagt 1.100 kilometer.
Twee uitrustingsniveaus
Hyundai slaat net als bij zijn andere Ioniqs het basisuitrustingsniveau over en biedt de Ioniq Plug-In Hybrid alleen aan in de uitrustingsniveaus Premium en Executive. De Premium-versie staat vanaf € 33.999 in de catalogus, de Executive-versie € 36.999. Daarmee gaat Hyundai voor een scherpe basisprijs, en duikt het merk stevig onder de prijs van de Toyota Prius Plug-in (€ 41.800). Ook de VW Golf GTE (€ 39.480) en de BMW 225xe Active Tourer (€ 39.200) kosten meer.
De gloednieuwe Performance-versie van de Tesla Model 3 levert 460 pk en sprint van 0 tot 100 km/u in 3,1 seconden, met nog steeds 528 km autonomie.
De nieuwste evolutie van Volkswagens infotainmentsysteem is meer dan enkel een groter scherm. Dankzij MIB4 heb je nu de kracht en kennis van AI binnen handbereik dankzij een eenvoudig stemcommando.
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...