Volkswagen
De nieuwste evolutie van Volkswagens infotainmentsysteem is meer dan enkel een groter scherm. Dankzij MIB4 heb je nu de kracht en kennis van AI binnen handbereik dankzij een eenvoudig stemcommando.
Het salon van Genève is voor Koenigsegg en andere kleine constructeurs van supercars de ideale gelegenheid om zich te laten opmerken. Deze keer zijn geen grote veranderingen maar enkele nieuwe details gepland om het wilde karakter van de Agera en de Agera R te behouden.
Koenigsegg vindt het wiel opnieuw uit met velgen die niet uit staal of aluminium maar uit koolstofvezel gemaakt zijn. Alleen het ventiel is in metaal. Deze materiaalkeuze spaart ongeveer 20 kg niet-opgehangen gewicht uit.
De motor werd opnieuw geprogrammeerd om te voldoen aan de strengere uitstootnormen, de cilindervoeringen werden met nanotechnologie behandeld voor minder wrijving en dus een lager verbruik en tot slot werd de toerentalbegrenzing verhoogd van 7.250 naar 7.500 tr/min. Dat zorgt voor 20 pk extra in de Agera (960 pk) en doet het vermogen van de Agera R klimmen van 1.115 tot 1.140 pk. De Agera rijdt op super 98, de Agera R op biobrandstof E85.
Het is niet gemakkelijk om zo'n vermogen dat alleen op de achterwielen wordt losgelaten te beheersen. Koenigsegg herziet de ophanging en de stroomlijn en voorziet een KES (Koenigseggs variant van het ESP).
In 14,53 seconden bereikt de Agera R 300 km/u. Om weer stil te staan, zijn maar 6,66 seconden nodig. De topsnelheid schommelt rond 440 km/u.
De nieuwste evolutie van Volkswagens infotainmentsysteem is meer dan enkel een groter scherm. Dankzij MIB4 heb je nu de kracht en kennis van AI binnen handbereik dankzij een eenvoudig stemcommando.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De gloednieuwe Performance-versie van de Tesla Model 3 levert 460 pk en sprint van 0 tot 100 km/u in 3,1 seconden, met nog steeds 528 km autonomie.