Zeg nooit nooit. Hoewel de Italianen steeds in alle toonaarden ontkenden dat er ooit een SUV met een Ferrari-logo zou komen, zetten ze nu toch de deur op een kier.

Het was Ferrari-topman en CEO van de Fiat Chrysler Group Sergio Marchionne zelf die deze week suggereerde dat Ferrari toch op andere gedachten kon worden gebracht. “De plaats op de markt is te groot en te uitnodigend (voor een Ferrari-SUV, nvdr.). Bovendien hebben we heel wat klanten die zich in zoiets zien rondrijden.”

Vijfjarenplan

Volgend jaar maakt Ferrari zijn klassieke vijfjarenplan bekend, waarin het zijn strategie tot 2022 uit de doeken zal doen. Als de SUV er komt – officieel wou Marchionne natuurlijk nog niets bevestigen – dan wordt het een van de pijlers in dat plan. Ook hybride Ferrari’s behoren wellicht tot de strategie van de volgende vijf jaar. Bouwen de Italianen nu een 7.000 tot 8.000 auto’s per jaar, dan wil het tegen 2022 richting 10.000 Ferrari’s per jaar. Voldoende om aan de toenemende vraag te beantwoorden, maar toch nog een zekere mate van exclusiviteit te bewaren.

Azië

Tegen 2022 wil Ferrari ook zijn winst verdubbelen. Een SUV is dus een belangrijk element, en vindt vooral op de markten in Rusland, het Midden-Oosten en China gretig bijval. “Maar als we het doen, doen we het wel op de Ferrari-manier”, gaf Marchionne nog mee. Niets te loslippig, die CEO.

Je gebruikt een oude versie van Internet Explorer. Upgrade ajb naar een nieuwere versie.
Je gebruikt een oude versie van Safari en/of iOS. Upgrade ajb naar een nieuwere versie.