Land Rover
Land Rover laat de eerste beelden zien van zijn toekomstige Range Rover Electric zonder camouflage, en vertelt ons meer over zijn innovatieve tractiecontrole.
Lexus presenteert een nieuw vlaggenschip op het salon van Detroit! De C van de LC-omschrijving laat je weten dat het om een coupé gaat en dat hij bij de top (L) van het gamma behoort…
Deze 4,76 m lange coupé gaat de strijd met de BMW 6-Reeks aan. De LC 500 heeft op het eerste gezicht een indrukwekkende onbehouwen stijl en de voorpartij is op zijn minst agressief te noemen. Hij wordt met één motorversie op de markt gebracht. De krachtbron van dienst is de vertrouwde 5 liter V8 uit de GSF en de RCF. De motor is goed voor 467 pk en onder enthousiast motorgehuil spurt hij van 0 naar 96 km/uur in 4,5 seconden.
Net zoals vroeger maar toch ietsje anders …
Deze klassieke V8 (zonder turbo) drijft de achterwielen aan via een automatische versnellingsbak met… tien verhoudingen! Ja, je leest het goed! Lexus belooft een superdynamisch rijgedrag omdat binnen het concept van het nieuwe platform, alle zware onderdelen, zo laag als mogelijk ingebouwd worden. Het gebruik van carbon en andere lichtgewicht materialen schroeven het totaalgewicht in belangrijke mate verder terug. Puristen mogen zelfs een dak in carbon verwachten.
Lexus stelt het rijcomfort voorop en draagt er zorg voor dat het dynamische karakter van de bolide het comfort van de vering niet hypothekeert.
Uitrusting
De LC 500 wordt aangeboden met een adaptieve snelheidsregelaar, een waarschuwingssysteem voor dreigende botsingen, een rijstrook assistent en een Mark Levinson hifi-installatie. Zo hoort het voor een vlaggenschip!
Land Rover laat de eerste beelden zien van zijn toekomstige Range Rover Electric zonder camouflage, en vertelt ons meer over zijn innovatieve tractiecontrole.
De onlangs gemoderniseerde Cayenne krijgt opnieuw een GTS-versie. Die biedt een beetje 'Turbo GT'-smaak aan Europese klanten die het zonder deze topversie moeten stellen...
Opel heeft zijn grootste SUV Grandland vernieuwd voor 2024. Deze tweede generatie zit vol nieuwigheden voor het Duitse merk op vlak van licht, maar ook op vlak van elektrische technologie met een actieradius van 700 km.
De Aston Martin DBX is voortaan enkel nog maar leverbaar als 707 en krijgt een nieuw dashboard, met een hoogdnodige update op technologisch vlak.