Tesla
De gloednieuwe Performance-versie van de Tesla Model 3 levert 460 pk en sprint van 0 tot 100 km/u in 3,1 seconden, met nog steeds 528 km autonomie.
Na de fantastische LC 500 coupé met krachtige V8, stelt Lexus ons nu de hybrideversie voor...
Zoals altijd herkenbaar aan de scherpe lijnen, biedt deze coupé zich aan als een GT met 4 plaatsen. De ‘h’ in de naam betekent wel dat onder de motorkap een motor zit die 2 cilinders heeft moeten afgeven. In tegenstelling tot de 5 liter V8-motor in de LC 500, bezit de LC 500 h een 3,5 liter V6-motor.
Deze hybride koppelt een elektrische motor aan een V6-benzinemotor en heeft een gloednieuwe viertrapsautomaat met manuele schakelmodus die de kracht naar de achterwielen doet vloeien. Belangrijk: deze wagen blijkt bijzonder sportief, omdat het motortoerental afgestemd wordt op de eisen van het gaspedaal. Dit was zeker niet altijd het geval voor hybride voertuigen van de groep Toyota-Lexus!
Het systeem van deze hydridewagen heeft ook een ‘M’-modus, een primeur voor een Lexus Full Hybrid-model. Lexus combineert een benzinemotor met een elektrische motor, goed voor 354 pk waardoor deze coupé in minder dan 5 seconden kan versnellen van 0 naar 100 kilometer per uur.
De gloednieuwe Performance-versie van de Tesla Model 3 levert 460 pk en sprint van 0 tot 100 km/u in 3,1 seconden, met nog steeds 528 km autonomie.
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De nieuwste evolutie van Volkswagens infotainmentsysteem is meer dan enkel een groter scherm. Dankzij MIB4 heb je nu de kracht en kennis van AI binnen handbereik dankzij een eenvoudig stemcommando.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...