Mercedes-Benz
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Op het Salon van Tokyo heeft Lexus een avant-gardistisch concept voorgesteld dat resoluut de kaart van de toekomst trekt. Het is dit keer geen SUV, maar een coupé-berline-concept dat nog het meest weg heeft van een grote GT. Uitgerust met een aandrijving op basis van waterstof!
Vloeiend en elegant… Deze conceptwagen voelt zich helemaal thuis op het Salon van Tokyo. Hij is 5,3 meter lang en vormt een geslaagde combinatie tussen sportieve pennentrekken en stijlvolle details, zoals de opvallende en erg verleidelijke lichtunits vooraan.
In het interieur gaat het feest door met afgeveerde stoelen, leder dat overal aanwezig is en het toepassen van technologische oplossingen die rechtstreeks contact zoveel als mogelijk vermijden. De bestuurder moet dus niet langer een knop indrukken om een commando door te geven. “Een klein holografische afbeelding in het midden van het dashboard geeft de zone aan waar de wagen bewegingen van je hand kan interpreteren. Op die manier kun je via handbewegingen bijvoorbeeld je radio of de airco bedienen.”
Waterstof en vierwielaandrijving
De aandrijving gebeurt op basis van waterstof en dat wil ook meteen zeggen dat deze Lexus enkel water als uitstoot heeft. Een technologie die we ook al zagen bij de Honda Clarity, Toyota Mirai en consorten. Nieuw is wel dat dit type van motor gecombineerd wordt met vierwielaandrijving: de motor stuurt zijn vermogen dus naar de achterwielen en naar de geïntegreerde motoren in de voorwielen. Dat houdt in dat elke wiel de perfecte hoeveelheid vermogen te verwerken krijgt, wat een optimale stabiliteit, wendbaarheid en efficiëntie oplevert.
En zoals elk respecterende conceptwagen anno 2015 is deze Lexus voorzien van de nodige technologie die zelfstandig rijden mogelijk maakt zoals een gesofisticeerd systeem dat het verkeer analyseert en op basis daarvan kan anticiperen en beslissingen nemen. Zo wordt de bestuurder van de taak van het rijden ontheven tot hij beslist om het stuur weer over te nemen.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De nieuwste evolutie van Volkswagens infotainmentsysteem is meer dan enkel een groter scherm. Dankzij MIB4 heb je nu de kracht en kennis van AI binnen handbereik dankzij een eenvoudig stemcommando.
De gloednieuwe Performance-versie van de Tesla Model 3 levert 460 pk en sprint van 0 tot 100 km/u in 3,1 seconden, met nog steeds 528 km autonomie.