Smart
Smart onthult de conceptcar #5 in première op het autosalon van Peking, een middelgrote SUV die ook naast de gebaande paden op zijn gemak moet zijn.
De Mercedes S-Klasse is intussen een dikke drie jaar op de markt. Sindsdien werd zijn grootste concurrent, de BMW 7-Reeks, volledig in het nieuw gestopt. In Stuttgart konden ze daarom niet achterblijven.
Visueel herken je de gefacelifte S-Klasse aan zijn vernieuwde radiatorrooster, ultrakrachtige led-koplampen, en hertekende voorbumper. Ook de achterlichten en achterbumper belandden opnieuw op de tekentafel. Nieuwe velgen maken de wijzigingen aan de buitenkant af.
Binnenin worden de twee kolossale digitale schermen van elk 12,3 duim opgefrist. Ook het stuur, dat voordien niet bij iedereen in de smaak viel, werd hertekend en beschikt voortaan over de touchpads die we ook kennen uit de E-klasse. Nieuwe kleurcombinaties voor het interieur zijn uiteraard ook beschikbaar.
Deze Duitse toplimousine maakt zijn reputatie van paleis op wielen natuurlijk waar: Mercedes bundelt voortaan enkele comfortitems in een “energizing”-modus. Zo kan je bijvoorbeeld de klimaatregeling met parfumverspreider laten samenwerken met de zetelventilatie en –massage, de sfeerverlichting en muziekinstallatie voor de sfeer aan boord.
Onder de kap verschuift er het een en ander: er maakt een S 560 4MATIC-variant zijn opwachting (die ook in Maybach-livrei te krijgen is). Die verpakt een 469 pk en 700 Nm sterke biturbo V8. Aan dieselzijde komen er enkele zescilinders-in-lijn: De S 350 d 4MATIC van 286 pk en 600 Nm, en de S 400 d 4MATIC van 340 pk en 700 Nm.
De Mercedes-AMG S 63 ruilt zijn 5,5 liter grote V8 in voor een kleiner exemplaar van 4 liter, dat desondanks een indrukwekkende 612 pk sterk is. Later volgen er volgens Stuttgart nog een zes-in-lijn op benzine en een plug-inhybride met een rijbereik van ongeveer 50 kilometer.
Smart onthult de conceptcar #5 in première op het autosalon van Peking, een middelgrote SUV die ook naast de gebaande paden op zijn gemak moet zijn.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
De nieuwste evolutie van Volkswagens infotainmentsysteem is meer dan enkel een groter scherm. Dankzij MIB4 heb je nu de kracht en kennis van AI binnen handbereik dankzij een eenvoudig stemcommando.
De gloednieuwe Performance-versie van de Tesla Model 3 levert 460 pk en sprint van 0 tot 100 km/u in 3,1 seconden, met nog steeds 528 km autonomie.