Mini voortaan ook aan de stekker!

Mini kon uiteraard niet achterblijven. Nadat moederbedrijf BMW met zijn iPerformance eerder al een volledig hybridegamma uitrolde, gaat nu ook de Brits-Duitse dochter aan de stekker.
  • Bervoets Wim
  • 17 oktober 2016

Veel details over de Mini-plug-inhybride zijn er nog niet bekend. Maar aangezien de huidige generatie Mini technisch verwant is aan de BMW 2-Reeks Active Tourer, vermoeden we dat de 225xe Active Tourer model heeft gestaan voor Mini’s allereerste plug-in.

Tot 125 km/u!

Zo krijg je net als bij de 225xe drie rijmodi: in de eerste plaats “Auto eDrive”, waarbij de auto zelf de juiste balans bepaalt tussen elektriciteit en benzinemotor en de elektromotor tot 80 km/u beschikbaar blijft. Daarnaast is er “Max eDrive”, waarbij alleen de elektromotor wordt aangesproken en de topsnelheid beperkt is tot 125 km/u. Ten slotte is er “Save Battery”, waarbij de batterijlading bewaard blijft en tot een bepaald percentage wordt aangevuld, en alleen de verbrandingsmotor wordt gebruikt.

Go-kart

Mini besteedde ook veel aandacht aan het rijplezier. Aan het chassis en de ophanging veranderde er niets, maar de batterij en elektromotor zorgen voor een lager zwaartepunt en een betere balans tussen de voor- en achteras. Omdat de elektromotor de achterwielen aandrijft, beschikt de standaard voorwielaangedreven Mini over een intelligente vierwielaandrijving die doorslippende wielen uit de nood helpt.

Klepje

Uiterlijk herken je de hybride Mini vooral aan het extra klepje achter het linker voorwiel, waar je de auto inplugt. Binnenin licht de startknop geel op in plaats van rood bij de andere Mini’s, en is de toerenteller op het instrumentenpaneel vervangen door een “power display”.

Meer lezen over:

Over de auteur: Bervoets Wim Wim Bervoets is redacteur bij Vroom sinds 2016. Hij interesseert zich voor alles van stadsauto’s tot sportwagens, en kijkt met een open blik naar de mobiliteit en brandstoffen van de toekomst.
Toch droomt hij nog altijd van een Lotus Elise...

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
Aston Martin DBX: nieuw interieur en nu altijd 707 pk

Aston Martin DBX: nieuw interieur en nu altijd 707 pk

De Aston Martin DBX is voortaan enkel nog maar leverbaar als 707 en krijgt een nieuw dashboard, met een hoogdnodige update op technologisch vlak.

Porsche Cayenne GTS 2024: grote troostprijs!

Porsche Cayenne GTS 2024: grote troostprijs!

De onlangs gemoderniseerde Cayenne krijgt opnieuw een GTS-versie. Die biedt een beetje 'Turbo GT'-smaak aan Europese klanten die het zonder deze topversie moeten stellen...

Range Rover Electric speelt op ijs

Range Rover Electric speelt op ijs

Land Rover laat de eerste beelden zien van zijn toekomstige Range Rover Electric zonder camouflage, en vertelt ons meer over zijn innovatieve tractiecontrole.

Opel Grandland 2024: elektrische SUV vol licht en energie

Opel Grandland 2024: elektrische SUV vol licht en energie

Opel heeft zijn grootste SUV Grandland vernieuwd voor 2024. Deze tweede generatie zit vol nieuwigheden voor het Duitse merk op vlak van licht, maar ook op vlak van elektrische technologie met een actieradius van 700 km.

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Benzine, Manueel

€ 23.748

Diesel, Manueel

€ 32.584

Benzine, Manueel

€ 21.500

Benzine, Automaat

€ 27.547

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's
€ 52.990
2019
105.433 km
€ 52.900
2021
1.500 km

Benzine, Automaat

€ 28.995
2011
65.000 km

Benzine, Automaat

€ 23.500
2020
30.212 km