We hebben er even op moeten wachten, maar de strijd in hot hatch-land wordt weer opengebroken. De nieuwe Renault Mégane RS wacht de zware taak om de grote schoenen van zijn voorganger te vullen.

De vorige Renault Mégane RS kende namelijk heel wat radicale afgeleiden en zette enkele records op de Nürburgring op zijn naam. De vorige generatie van de Clio RS was ook zo’n atleet, terwijl de huidige Clio RS de verwachtingen niet helemaal inlost. Wat gooit deze nieuwe Mégane RS in de strijd?

Alpine

Een 1.8 viercilinder turbobenzine, om te beginnen. Dat blok, dat in een gewijzigde versie ook in de Alpine komt, produceert 280 pk en 390 Nm. De puristen mogen gerust zijn: er is nog steeds een manuele zesversnellingsbak. De EDC-zesbak met dubbele koppeling is ook verkrijgbaar.

Vierwielsturing

Het uitgekiende chassis is altijd een van de sterkste punten van de Mégane RS geweest. Dat lijkt nu niet anders: de 4Control-vierwielsturing maakt voor het eerst zijn opwachting, en klanten krijgen opnieuw de keuze tussen een radicaal Cup-chassis en een comfortabeler Sport-chassis. Toegenomen spoorbreedtes vooraan en achteraan zorgen voor meer grip.

Trophy

De orderboekjes worden geopend vanaf januari 2018. Eind 2018 volgt de eerste radicale variant: de Trophy belooft 300 pk…

Verwante artikels

Nieuwe artikels

21/09/2017 Scoop: BMW X3 M
Je gebruikt een oude versie van Internet Explorer. Upgrade ajb naar een nieuwere versie.
Je gebruikt een oude versie van Safari en/of iOS. Upgrade ajb naar een nieuwere versie.