Citroen
Net als de kleinere C3 zal deze nieuwe Citroën C3 Aircross beschikbaar zijn op benzine, als hybride en als volledig elektrische versie!
De Japanse constructeur Mazda wil tegen 2030 al zijn modellen voorzien van een elektrische aandrijving. Het is daarmee niet de eerste constructeur die een koerswijziging inzet, en zeker niet de laatste.
De uitstootnormen worden wereldwijd namelijk steeds strenger. In Europa mag de gemiddelde CO2-uitstoot van een auto tegen 2021 volgens de NEDC-cyclus bijvoorbeeld nog maar 95 g/km bedragen. Constructeurs met veelal grotere modellen, zoals Volvo, Jaguar Land Rover en BMW, leggen hun deadline daarom dichter.
Mazda zou volgens de Japanse media op 2030 mikken, aldus persbureau Reuters. Het wil daarvoor gebruik maken van milde hybrides, klassieke hybrides en volledig elektrische modellen. Vanaf 2019 wil het merk elektrische aandrijflijnen op zijn modellen introduceren. Mazda slaat daarvoor de handen in elkaar met Toyota. Vorige maand presenteerden de Japanners nog een hyperefficiënte SkyActiv X-motor, die in hybrides kan worden gebruikt.
Net als de kleinere C3 zal deze nieuwe Citroën C3 Aircross beschikbaar zijn op benzine, als hybride en als volledig elektrische versie!
Mazda trakteert zichzelf op een nieuw vlaggenschip met plaats voor 7 personen: dit is de SUV CX-80, die boven de CX-60 en CX-5 komt te staan.
Als de Porsche Taycan een facelift krijgt, is het niet meer dan logisch dat de technisch gelijke Audi e-tron GT volgt. Audi laat nu al enkele foto’s zien van de elektrische sportberline, maar krijgt hij ook de 1.108 pk sterke motoren van de Taycan Turbo GT?
De havenautoriteiten beginnen onder druk te staan.