Citroen
Net als de kleinere C3 zal deze nieuwe Citroën C3 Aircross beschikbaar zijn op benzine, als hybride en als volledig elektrische versie!
De Duitse specialisten in Rüsselsheim gaan de toekomstige benzinemotoren voor alle PSA-merken bouwen. De motoren worden geëlektrificeerd en verwacht tegen 2022.
Het technisch centrum in Rüsselsheim krijgt de verantwoordelijkheid voor de ontwikkeling van de volgende generatie benzinemotoren met hoog rendement voor alle merken van de PSA-groep. De motoren komen dus onder de kap terecht bij Peugeot, Citroën, DS Automobiles, Opel en Vauxhall.
De nieuwe generatie benzineviercilinders wordt geoptimaliseerd om samen te werken met elektromotoren. Volgens de eerste informatie die Opel doorstuurt, komen de motoren tegen 2022 op de markt. Ze zullen niet alleen in Europa worden aangeboden, maar ook in China en Noord-Amerika. Daarmee bevestigt PSA zijn interesse om terug te keren naar de andere kant van de oceaan.
De Opel-ingenieurs zullen de toekomstige motorfamilie ontwikkelen op basis van de huidige aluminium 1.6 PureTech-motoren van PSA. “De motoren krijgen de meest recente technologische toepassingen, zoals directe injectie, drukvoeding en variabele kleppenafstelling”, zegt Opel. “De motoren zullen uiterst efficiënt zijn en een laag verbruik en lage CO2-uitstoot laten optekenen.”
Net als de kleinere C3 zal deze nieuwe Citroën C3 Aircross beschikbaar zijn op benzine, als hybride en als volledig elektrische versie!
Mazda trakteert zichzelf op een nieuw vlaggenschip met plaats voor 7 personen: dit is de SUV CX-80, die boven de CX-60 en CX-5 komt te staan.
De ex-Alfa Romeo Milano heeft enkele mooie troeven die voor zich spreken.
Als de Porsche Taycan een facelift krijgt, is het niet meer dan logisch dat de technisch gelijke Audi e-tron GT volgt. Audi laat nu al enkele foto’s zien van de elektrische sportberline, maar krijgt hij ook de 1.108 pk sterke motoren van de Taycan Turbo GT?