Mercedes-Benz
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Officieel is hij nog niet voorgesteld, maar zo zou hij er uit moeten zien. De nieuwe 3-Reeks wacht een stevige taak.
Dit wordt de zevende generatie van de 3-Reeks. Het platform komt van de grote 5-Reeks en 7-Reeks, wordt lichter en belooft meer plaats voor verschillende aandrijvingen. Zo plant BMW meer driecilinders, met een basisdiesel die ongeveer 120 pk zal produceren.
Maar de zescilinders worden niet aan de kant geschoven: die maken hun opwachting in de M3 (500 pk) en M340i (360 pk). Een plug-inhybride komt er ook: dat wordt een tweeliter benzine met elektromotor en een volledig elektrisch rijbereik van 50 kilometer.
De 3-Reeks blijft nog steeds achterwielaangedreven, maar de xDrive-vierwielaandrijving verdwijnt niet. Het gebruikelijke uitgebreide aanbod aan rijhulp krijgt een update, van een noodremhulp met voetganger- en fietserdetectie via fileassistentie tot parkeren via je smartphone.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
De gloednieuwe Performance-versie van de Tesla Model 3 levert 460 pk en sprint van 0 tot 100 km/u in 3,1 seconden, met nog steeds 528 km autonomie.
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De nieuwste evolutie van Volkswagens infotainmentsysteem is meer dan enkel een groter scherm. Dankzij MIB4 heb je nu de kracht en kennis van AI binnen handbereik dankzij een eenvoudig stemcommando.