Volkswagen
De nieuwste evolutie van Volkswagens infotainmentsysteem is meer dan enkel een groter scherm. Dankzij MIB4 heb je nu de kracht en kennis van AI binnen handbereik dankzij een eenvoudig stemcommando.
SUV’s worden steeds belangrijker bij BMW. Logisch dus dat BMW alle niches gaat opvullen.
Een nieuwe SUV heeft vandaag ook een coupévariant nodig. Zo zag de X5 de X6 verschijnen en kent de X3 een X4. Naast de X1 komt dus binnenkort ook logischerwijs de X2. Die wordt wellicht in de lente van 2018 voorgesteld. Hij gebruikt het platform van de X1 en drijft dus de voorwielen aan. Of de vier wielen, als je voor xDrive kiest.
Verwacht geen zescilinders onder de kap: het platform biedt niet voldoende plaats voor zulke grote motoren. Drie- en viercilinders zullen er wel zijn, die we al kennen uit de X1 en 2-Reeks Active Tourer. De topversie zou een viercilinder turbo kunnen krijgen, die om en bij 240 pk produceert.
Een plug-inhybride hoort ook tot de mogelijkheden. Die zou de aandrijflijn uit de 225xe Active Tourer overnemen: een driecilinder turbobenzine van 136 pk en een elektromotor van 88 pk. Goed voor een gecombineerd vermogen van 224 pk.
De nieuwste evolutie van Volkswagens infotainmentsysteem is meer dan enkel een groter scherm. Dankzij MIB4 heb je nu de kracht en kennis van AI binnen handbereik dankzij een eenvoudig stemcommando.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De gloednieuwe Performance-versie van de Tesla Model 3 levert 460 pk en sprint van 0 tot 100 km/u in 3,1 seconden, met nog steeds 528 km autonomie.