Volkswagen
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Onze fotografen konden de toekomstige X3 opnieuw betrappen. Deze keer was hij beduidend minder gecamoufleerd. Zijn algemene stijl levert geen grote verrassingen op, maar het beste bevindt zich binnenin.
Het nieuwe model staat op het moduleerbare CLAR-platform van de BMW-groep. Dat betekent niet alleen een toegenomen stijfheid maar ook een lager gewicht. In tegenstelling tot de X1, die zijn architectuur helemaal gewijzigd zag, blijft de X3 dus een achterwijelaandrijver in zijn basisversies.
De X3 gebruikt wellicht viercilinders op benzine en diesel. Een topversie met zescilinder valt echter niet uit te sluiten, evenmin als een plug-inhybride. Die zou een turbobenzine (met drie of vier cilinders) combineren met een elektromotor. Een première voor dit model.
De X3 zal technologisch uiteraard up-to-date zijn, met rijhulp die heel wat autonoom rijden toelaat, en een modern multimediasysteem. Veilig, technologisch en zuinig als plug-in, maar is deze X3 ook sportief? Wellicht wel met een hypothetische M40i met zescilinder turbobenzine. Tenzij die alleen voorbehouden is voor de BMW X4 natuurlijk…
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...