MINI
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De Q3 is momenteel het oudste model in het Audi-gamma. Daarom werken de ingenieurs naarstig aan een opvolger.
De iets grotere toekomstige Q3 krijgt vooral een nieuw platform. Daardoor zou hij lichter, stijver en ruimer worden. Het modulaire platform laat ook toe om een plug-inhybride aandrijflijn te integreren. Die komt er waarschijnlijk een jaar na de voorstelling van de Q3 en zal een kleine TSI (van 1,4 of 1,5 liter) en elektromotor gebruiken.
Nog steeds een vijfcilinder
Een RS-versie zou er ook opnieuw komen. Voor die laatste zal Audi wellicht de laatste evolutie van de 2.5 TFSI vijfcilinder gebruiken, die 400 pk produceert. De klassieke diesels en benzines zijn er uiteraard ook, net als de keuze tussen voorwiel- en vierwielaandrijving (Quattro).
Technologisch zal de Q3 een grote sprong voorwaarts maken, met de integratie van een “virtuele cockpit” (het digitale instrumentenpaneel dat we ook terugvinden bij andere Audi-modellen) en verschillende rijhulpsnufjes, zoals fileassistentie.
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
De nieuwste evolutie van Volkswagens infotainmentsysteem is meer dan enkel een groter scherm. Dankzij MIB4 heb je nu de kracht en kennis van AI binnen handbereik dankzij een eenvoudig stemcommando.
De gloednieuwe Performance-versie van de Tesla Model 3 levert 460 pk en sprint van 0 tot 100 km/u in 3,1 seconden, met nog steeds 528 km autonomie.