BMW
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
Hoog tijd voor de facelift halverwege de carrière dus. Die blijft eerder bescheiden, in tegenstelling tot die van de Octavia. Geen gesplitste lichtblokken dus, maar wel gewijzigde bi-xenonexemplaren. Ook de voorbumper en de achterlichten werden hertekend. Er staan ook nieuwe 15-, 16- en 17-duimsvelgen op het programma.
Binnenin zien we nieuwe inzetstukken en enkele gewijzigde lijnen in het dashboard. Het infotainmentsysteem krijgt een upgrade met uitgebreide connected-diensten, inclusief een smartphone-app, en je kunt voortaan ook kiezen voor een wifi-hotspot aan boord.
De belangrijkste wijziging vinden we wellicht onder de motorkap: daar ruimt de 1.2 TSI plaats voor een nieuwe driecilinder: de 1.0 TSI. Die is verkrijgbaar in twee vermogensvarianten (95 en 110 pk) en is zowel in de vijfdeurs als in de Spaceback te kiezen. Skoda geeft een gemiddeld verbruik op van 4,4 l/100 km voor de 1.0 TSI 95 (101 g/km CO2) en van 4,5 l/100 km voor de 1.0 TSI 110. De nieuwe TSI-blokken vullen de rest van het motorgamma aan, dat verder nog bestaat uit een 1.4 TSI van 125 pk, een 1.4 TDI van 90 pk en een 1.6 TDI van 116 pk.
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...