Volkswagen
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
De Tesla-naam spreekt tot de verbeelding, maar de realiteit is niet even rooskleurig. De populaire Amerikaanse constructeur liet deze week enkele honderden werknemers gaan. Er wordt zelfs gefluisterd dat het om zo’n 400 werknemers gaat.
Officieel zou de herstructurering het gevolg zijn van de jaarlijkse evaluatie van het personeel. Werknemers met een negatieve evaluatie moesten dus vertrekken, terwijl werknemers met een uitstekend rapport promotie kregen. Dat zou over het hele bedrijf gebeuren, van arbeiders tot kaderpersoneel.
In de wandelgangen wordt er gewag gemaakt van andere redenen. Ondanks de goede cijfers op sommige markten, waaronder bij ons, is de economische realiteit niet rooskleurig voor het merk, dat met moeite uit de rode cijfers geraakt. Erger nog: de dienst na verkoop haalt een wisselende kwaliteit en het instapmodel, de Model 3, die dankzij zijn scherpe basisprijs (35.000 dollar) de verkoop moet aanzwengelen, ziet zijn productie niet op dreef geraken. Er werden nog maar 260 exemplaren geproduceerd, veel te weinig vergeleken met het aantal betaalde voorschotten. De levertermijnen nemen dus toe, en sommige klanten hebben hun bestelbon intussen geannuleerd.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...