Alfa Romeo
De ex-Alfa Romeo Milano heeft enkele mooie troeven die voor zich spreken.
In 2004 presenteerde Renault deze conceptcar voor een 2+2-coupé. Die stond op het platform van de Laguna. In tegenstelling tot de productieberline moest deze coupé luxueus en sportief zijn, en werd hij aangedreven door een 3,5 liter grote V6-benzine van Nissan.
Het koetswerk werd getekend door Patrick Le Quément en viel op door zijn lange motorkap en meedraaiende led-koplampen. Opvallend was ook de koffer, die opende tot boven het dak. Het ingenieuze systeem gaf een ruime toegang tot de koffer. In het interieur koos Renault voor vier vaste Recaro-zetels en voor verschuifbare armleuningen, onder meer in de deuren.
Het concept bleef niet zonder vervolg. Er was uiteraard de berline met dezelfde naam, maar technisch en stilistisch doet deze coupé sterk denken aan de Laguna Coupé.
De ex-Alfa Romeo Milano heeft enkele mooie troeven die voor zich spreken.
Als de Porsche Taycan een facelift krijgt, is het niet meer dan logisch dat de technisch gelijke Audi e-tron GT volgt. Audi laat nu al enkele foto’s zien van de elektrische sportberline, maar krijgt hij ook de 1.108 pk sterke motoren van de Taycan Turbo GT?
Mazda trakteert zichzelf op een nieuw vlaggenschip met plaats voor 7 personen: dit is de SUV CX-80, die boven de CX-60 en CX-5 komt te staan.
Net als de kleinere C3 zal deze nieuwe Citroën C3 Aircross beschikbaar zijn op benzine, als hybride en als volledig elektrische versie!