Mercedes-Benz
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Midden jaren 50 konden jonge snelheidsfanaten voor een appel en een ei hoekige koetswerken uit de jaren 20 kopen. Die koetswerken ondergingen stevige transformaties en ruilden hun motoren in voor een modernere V8 met opzichtige uitlaatpijpen. De transformatie tot dragster was compleet.
In zulke nostalgische bui verkeerde Plymouth toen het de Prowler ontwikkelde. Die ontwikkeling begon al vroeg in de jaren 90, maar het duurde tot 1997 voor de auto werd gecommercialiseerd. De auto nam alle stijlkenmerken van de hot rod-stroming over: afzonderlijke voorvleugels, een korte achterkant en lange motorkap, een schuine voorruit en vooral gigantische achterwielen. Het interieur kon niet achterblijven, met een dashboard dat dezelfde kleur kreeg als het koetswerk.
Onder de motorkap huisde dan weer geen V8 maar een V6. Maar gelukkig wist Plymouth van aanpakken: het onderstel was doordacht en de V6 ontbrak het niet aan pit. Die was overigens 3,5 liter groot en ontwikkelde eerst 218 en later 253 pk. De versnellingsbak was echter de zwakke schakel: het vermogen ging wel naar de achterwielen, maar dat gebeurde via een verouderde viertrapsautomaat.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...