Mercedes-Benz
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Dit is de verrassing van Audi op het salon van Peking: een lange versie van zijn populaire Q5. Die ziet zijn wielbasis 9 centimeter langer worden. Goed nieuws voor de interieurruimte dus.
Chinezen houden van verlengde auto’s. Een auto met een XXL-achterbank is namelijk een symbool voor succes. Heel wat constructeurs verlengen hun berlines dus om te scoren op de grootste automarkt ter wereld. Audi heeft bijvoorbeeld al een A4 L, A6 L en A8 L rondrijden in China. Nu voegt het er een SUV aan toe: de Q5 L.
Diens wielbasis wordt 8,8 centimeter langer. Dat maakt de beschikbare ruimte achteraan aanzienlijk groter. Audi spreekt over 11 centimeter meer knieruimte. De achteroverhang blijft identiek, dus de auto wordt eveneens 8,8 centimeter langer: tot 4,75 meter in totaal. Een ruim, maar minder groot alternatief voor de Q7 dus, die op zijn beurt vlot 5 meter lang is. Het koffervolume van de Q5 L is identiek aan dat van de Q5. Het varieert dus van 550 tot 1.550 liter naargelang de positie van de achterbank.
Net als de Q5 voor de Chinese markt wordt deze Q5 L ook in de Chinese fabriek van Changchun gebouwd. Hij blijft dus wellicht alleen voorbehouden voor China. De Q5 die bij ons verkocht wordt, wordt gebouwd in de Mexicaanse fabriek van San José Chiapa.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
De nieuwste evolutie van Volkswagens infotainmentsysteem is meer dan enkel een groter scherm. Dankzij MIB4 heb je nu de kracht en kennis van AI binnen handbereik dankzij een eenvoudig stemcommando.
De gloednieuwe Performance-versie van de Tesla Model 3 levert 460 pk en sprint van 0 tot 100 km/u in 3,1 seconden, met nog steeds 528 km autonomie.
Smart onthult de conceptcar #5 in première op het autosalon van Peking, een middelgrote SUV die ook naast de gebaande paden op zijn gemak moet zijn.