BMW
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
In 2013 ruilden de Zweden hun karakteristieke vijfcilinder dieselmotor in voor een nieuwe generatie viercilinders. Volgens Volvo-chef Håkan Samuelsson zal die generatie nog verder worden ontwikkeld. Een nieuwe generatie dieselmotoren komt er volgens de Zweed echter niet. Wanneer dat zal zijn, wil Samuelsson nog niet kwijt. De Frankfurter Allgemeine Zeitung schat dat het tegen 2023 zover is.
Samuelsson ziet de toekomst van de verbrandingsmotor tweeledig in. Een eerste fase loopt volgens hem tot 2020, wanneer de gemiddelde CO2-uitstoot van het gamma van een automerk nog maar 95 g/km mag bedragen. “Dieselmotoren zijn daarvoor nog onmisbaar”, aldus Samuelsson. Na 2020 zullen de reglementeringen zo streng worden dat de kosten volgens hem niet meer opwegen tegen de baten.
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...