Mercedes-Benz
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
De Ioniq EV, die vanaf december leverbaar is, doet het met een lithium-ionbatterij van 28 kWh, die 120 pk en 295 Nm uit de elektromotor puurt, en een theoretisch rijbereik voorschotelt van 280 km. Daarmee presteert hij iets beter dan de Kia Soul EV (111 pk en 285 Nm en een rijbereik van 212 km), en komt hij bijna in de buurt van de krachtigere BMW i3 met vernieuwde batterij (theoretisch rijbereik van 300 km).
Hyundai vraagt € 34.999 voor zijn Ioniq EV in het Premium-uitrustingsniveau. Dat is – bij gebrek aan basisversie bij ons – het instapmodel, en beschikt onder meer standaard over een infotainmentsysteem met navigatie en achteruitrijcamera, automatische klimaatregeling, adaptieve snelheidsregelaar, rijstrookassistentie, inductielader voor je smartphone, enzovoort.
De topuitvoering is de Executive. Die kost € 36.999 en doet er onder meer nog een lederen interieur, zetelverwarming en –koeling en een dodehoekwaarschuwing bovenop. Ter vergelijking: de Kia Soul EV kost € 35.290, de BMW i3 € 37.200.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Smart onthult de conceptcar #5 in première op het autosalon van Peking, een middelgrote SUV die ook naast de gebaande paden op zijn gemak moet zijn.
De gloednieuwe Performance-versie van de Tesla Model 3 levert 460 pk en sprint van 0 tot 100 km/u in 3,1 seconden, met nog steeds 528 km autonomie.
De nieuwste evolutie van Volkswagens infotainmentsysteem is meer dan enkel een groter scherm. Dankzij MIB4 heb je nu de kracht en kennis van AI binnen handbereik dankzij een eenvoudig stemcommando.