Citroen
De Citroën C3 Aircross is misschien niet het eerste model waaraan je denkt als het over een betaalbare compacte SUV gaat, maar het is misschien wel een interessant alternatief voor de lowcostmodellen uit China of Roemenië...
De Citroën C3 Aircross is misschien niet het eerste model waaraan je denkt als het over een betaalbare compacte SUV gaat, maar het is misschien wel een interessant alternatief voor de lowcostmodellen uit China of Roemenië...
Met deze berline en zijn mix van stijlen waagt Citroën zich opnieuw in het voor het merk weinig succesvolle topsegment… Keert de C5X het tij?
Deze exotische Citroën is ook elektrisch te krijgen, wat een vleugje stilte toevoegt aan het typisch comfortabele onderstel van het model. Je kan kiezen uit twee motoren en batterijen. Laten we zien welke je moet nemen.
Heb je genoeg van SUV’s maar wil je ook niet per se terug naar het lage interieur van een traditionele berline? Citroën slaat een nieuwe weg in met deze C4 X, een half-berline half-fastback op hoge pootjes die is afgeleid van de C4 hatchback.
Het zalige comfort van de Citroën C4 met verbrandingsmotor wordt nog versterkt door de stilte van de elektrische versies. En deze ë-C4 laat voortaan de keuze tussen twee motor-batterijcombinaties. Welke moet je kiezen?
De gezins-SUV van Citroën gaat nog een stapje verder in zijn elektrificatie met de lancering van een mild hybride variant op 48 V, maar ook met een nieuwe instap-plug-inhybride. Laten we zien wat het geeft.
Stellantis biedt sinds kort geen personenbusjes meer aan op benzine of diesel, waardoor deze elektrische ë-Spacetourer de enige overgebleven optie is. Maar voor wie is dit busje gemaakt?
Heeft deze ster van de Citroën-stand andere wapens dan enkel zijn grote koffer en zijn SUV coupé-silhouet om het publiek van het Salon te overtuigen?
Dat is een combinatie van twee begrippen die we niet meteen verwacht hadden in één voertuig! En toch is deze Citroën Ami in zijn gelimiteerde Buggy-versie te gebruiken zonder rijbewijs, en geeft hij je een instant smile!
Het design van de Franse SUV evolueert naar een rijpere en soberdere stijl. Maar beschikt hij nog altijd over zijn sublieme ‘gewatteerde’ ophangingscomfort?
De C5 X trekt meerdere kaarten. Hij neemt de kenmerken over van breaks en SUV’s, maar zonder deel uit te maken van deze twee segmenten. Citroën definieert hem als een grote reisauto. Maar heeft hij alles in huis om op dat vlak uit te blinken?
Na de ë-C4 komt Citroën met een puur elektrische variant van zijn meest populaire bestelbreak. Deze volledig uitstootvrije ë-Berlingo is een opsteker voor kroostrijke gezinnen op zoek naar een auto die zowel schoon als praktisch is.
Brengt de sympathieke AMI van Citroën een revolutie teweeg in het transport in de stad? Het grappige karretje van 7.290 euro trekt in elk geval alle aandacht wanneer hij voorbij komt gereden.
Zoals iedereen weet doet Citroën dingen graag net dat ietsje anders. Bevestigt ook deze nieuwe generatie van de C4 die traditie? Het ziet er wel naar uit…
Naast zijn praktische kwaliteiten schitterde de SUV C5 Aircross van Citroën vooral door zijn zijdezachte wegcontact. Wordt dat gevoel nog versterkt door zijn plug-inhybride aandrijflijn?
Tot voor enkele jaren bleef Citroën wat afzijdig aan de kant staan als het op SUV’s aankwam. Maar kijk, vandaag zijn er de C3 Aircross, C4 (voordien bekend als Cactus) en deze C5 Aircross. Is die laatste met zijn dieselmotoren de comfortabele kilometervreter waar de Fransen hem graag voor willen uitspelen? We zoeken het uit.
Citroëns nieuwe slagschip, de C5 Aircross, mikt op rijcomfort en op veelzijdigheid om gezinnen te charmeren. Zet hij daarmee de Renault Kadjar in de schaduw, die recent een technische update kreeg?
In tegenstelling tot wat alle autoconstructeurs lijken te geloven, is niet elke SUV-klant op zoek naar een ‘sportieve’ en daardoor vrij stug opgehangen auto. Er zijn ook best wat mensen die vooral comfort willen. Enkel Citroën lijkt dat door te hebben en bewijst dat op uitmuntende wijze met de C5 Aircross.
Net wanneer je dacht dat het niet gekker kon dan de 802 pk sterke Mercedes-AMG S 63 E Performance, doet Brabus er nog een schepje bovenop met de Brabus 930. Inderdaad, met 930 pk!
Het heeft lang geduurd, maar eindelijk is de nieuwe generatie elektrische SUV van Audi hier. Welkom aan de Q6 e-tron, de neef van de elektrische Porsche Macan.
In het kielzog van zijn facelift krijgt de Ford Puma ook een (of meer) elektrische versie(s). Een katachtige die niet meer spint of gromt, dus!
Fiat zou overwegen om de nieuwere 500e ook met benzinemotor te lanceren om de verkoop van het model te stimuleren, nu de EV-verkoop vertraagt...
Met een vanafprijs van 233.590 euro wordt de Mercedes-AMG SL 63 S E Performance de duurste AMG die het Duitse merk momenteel aanbiedt!
De McLaren Artura cabrio kost ongeveer 25.000 euro meer dan de coupé, maar is ook 20 pk krachtiger!
Een van de meest bijzondere F1-wagens ooit staat te koop! Deze gekke bolide werd in 1976 en 1977 bestuurd door Jody Scheckter.
De verkoopprijs bedroeg bijna 270.000 euro!