Nissan
De ludospace van Nissan is ook elektrisch te krijgen. Geen verrassing: ook hier neemt hij de techniek over van de Renault Kangoo. Laten we zien welke van de twee het meest verleidt.
De ludospace van Nissan is ook elektrisch te krijgen. Geen verrassing: ook hier neemt hij de techniek over van de Renault Kangoo. Laten we zien welke van de twee het meest verleidt.
Nissan heeft ook een eigen ludospace dankzij Renault. De Townstar is dan ook een kloon van de Kangoo. Laten we zien of deze Japanse versie het hoofd biedt aan zijn Franse neef.
Nissan en Toyota hebben een andere visie op hybride aandrijvingen. Maar hoe doet de nieuwe e-Power in de Qashqai het in vergelijking met het beproefde systeem van de Corolla Cross?
De Japanse SUV laat meer dan ooit zijn kwaliteiten als gezinsvoertuig gelden, zowel op als naast het asfalt!
VROOM.be kon een tijd geleden al rijden met de Ariya op een afgesloten circuit, maar nu gaan we ermee de openbare weg op. Worden de eerste indrukken bevestigd?
De sprankelende Juke erft de ‘complexe’ aandrijflijn van zijn Franse neefje, de Captur. Complex, ja, maar hij laat zich probleemloos temmen!
De pionier onder de SUV’s krijgt eindelijk een hybride aandrijving! En zijn innovatieve en unieke werking wekt onze aandacht...
Met zijn elektrische SUV Ariya mikt Nissan hoger. Hoewel je op papier misschien kan twijfelen aan zijn competitiviteit met de ‘premium-merken’, komt hij in de realiteit beslagen op het ijs!
Nu de Nissan Qashqai aan zijn derde generatie begint kan hij rekenen op een mooi kapitaal aan vroegere bestuurders die al overtuigd zijn. Kan hij hen opnieuw verleiden en tegelijk nieuwe klanten aantrekken?
Het is gedaan met de ronde vormen voor deze tweede generatie van de stads-cross-over van Nissan. De Juke ziet er vandaag gespierder en dynamischer uit. Hij probeert trouwens ook sportiviteit te combineren met dagelijkse praktische bruikbaarheid. Een geslaagde combinatie?
De extravagante Nissan Juke is na 9 jaar en 1,5 miljoen exemplaren vervangen door een nieuwe generatie. Die houdt nog een paar designtrekken van zijn voorganger, maar is voor de rest vooral veel rationeler geworden.
De populairste elektrische auto in Europa, de Nissan Leaf, krijgt steeds meer kapers op de kust. Die pakken tegenwoordig uit met grotere batterijen en meer rijbereik, en verlagen daarmee voor veel kopers de psychologische drempel om voor een elektrische auto te kiezen. Maar de Japanners willen zich natuurlijk de kaas niet van het brood laten eten…
In het B-segment is sinds 2017 een bijrol weggelegd voor deze Nissan Micra. Nieuwe kleine turbobenzines moeten deze compacte Japanner onder de aandacht houden. Waaronder deze 1.0 DIG-T van 117 pk in een sportief N-Sport-jasje.
Het pick-upsegment is in volle bloei, en dat trekt steeds meer concurrenten. Hoe Nissan als een van de pioniers zijn Navara onder de aandacht houdt? Met deze extreme Off-Roader AT32 bijvoorbeeld, ontwikkeld samen met de IJslandse offroadspecialist Arctic Trucks.
Alle elektrische offensieven bij de SUV’s ten spijt blijft de populairste EV in Europa nog steeds een compacte vijfdeurs. De Nissan Leaf om precies te zijn, die ook bij gezinnen in eigen land in de smaak valt als elektrische auto.
Dat hun Qashqai een van de pioniers in een verpletterend populair genre zou zijn, hadden ze bij Nissan op voorhand niet gedacht. Dat de concurrentie vandaag steviger dan ooit is, weten ze gelukkig wel. Daarom krijgt de huidige Nissan Qashqai nog een laatste update. Kwestie van scherp te blijven.
In 2010 was de Nissan Leaf een van de elektrische pioniers op onze markt. Vandaag zijn er heel wat meer kapers op de kust. Hoog tijd dus voor de Leaf om zich te herbewapenen. Het resultaat?
Je zou het bijna vergeten, maar de Nissan GT-R is intussen al zowat tien jaar op de markt. De rimpels werden vorig jaar gladgestreken met een doorgedreven facelift. Maar Nissan zou natuurlijk Nissan niet zijn als het zijn motorsportafdeling Nismo niet losliet op het resultaat. Tijd voor een dollemansrit van 48 uur…
Het heeft lang geduurd, maar eindelijk is de nieuwe generatie elektrische SUV van Audi hier. Welkom aan de Q6 e-tron, de neef van de elektrische Porsche Macan.
Net wanneer je dacht dat het niet gekker kon dan de 802 pk sterke Mercedes-AMG S 63 E Performance, doet Brabus er nog een schepje bovenop met de Brabus 930. Inderdaad, met 930 pk!
In het kielzog van zijn facelift krijgt de Ford Puma ook een (of meer) elektrische versie(s). Een katachtige die niet meer spint of gromt, dus!
Fiat zou overwegen om de nieuwere 500e ook met benzinemotor te lanceren om de verkoop van het model te stimuleren, nu de EV-verkoop vertraagt...
Een van de meest bijzondere F1-wagens ooit staat te koop! Deze gekke bolide werd in 1976 en 1977 bestuurd door Jody Scheckter.
De McLaren Artura cabrio kost ongeveer 25.000 euro meer dan de coupé, maar is ook 20 pk krachtiger!
De verkoopprijs bedroeg bijna 270.000 euro!
Met een vanafprijs van 233.590 euro wordt de Mercedes-AMG SL 63 S E Performance de duurste AMG die het Duitse merk momenteel aanbiedt!