Volvo
Volvo lanceert zijn compacte elektrische SUV, die een verzorgd design combineert met een interessante packaging en enkele slimme snufjes om zijn prijs te drukken. Een bestseller in wording!
Volvo lanceert zijn compacte elektrische SUV, die een verzorgd design combineert met een interessante packaging en enkele slimme snufjes om zijn prijs te drukken. Een bestseller in wording!
Volvo is altijd goed geweest in het maken van grote, elegante breaks. En deze heeft zelfs een Belgisch randje, want hij wordt ook gebouwd in Gent. Maar is hij ook het aanraden waard?
Is de XC90 nog steeds de moeite waard, nu de volledig elektrische EX90 binnenkort op de markt komt? Het antwoord achter het stuur van de T8 plug-inhybride.
Ook de coupéversie van de Volvo XC40 krijgt een groter elektrisch rijbereik dankzij een vernieuwde aandrijflijn. Maar is de mooiere lijn van de C40 de offers waard op vlak van praktisch gemak?
Volvo heeft zijn populairste model, de XC40, voorzien van een meer efficiënte elektrische aandrijflijn met achterwielaandrijving. Laten we zien welke impact dat heeft op het dagelijks gebruik.
Hoewel hij niet meer zo jong is, is de XC60 nog altijd even ‘zen’. Deze Zweedse SUV cultiveert het gevoel van een Scandinavische wellness, en dat met een stevige dosis elektrificatie in het geval van de plug-in hybrides, die onlangs een update kregen.
De Volvo XC40 was in 2021 jaar het tweede meest verkochte model in België en ook de populairste auto in Vlaanderen, Brussel en bij de professionele gebruikers. Met de lancering van een betaalbaardere ‘Single Motor’ 100% elektrische uitvoering zal zijn populariteit in dat laatste segment alleen maar toenemen.
Na de elektrische XC40 is hier zijn ‘coupéafgeleide’. Hij heet C40 en wordt eveneens bij ons gebouwd, in Gent. Een lokaal product met ‘biolabel’ en… met een hart voor dieren.
Volvo duwt zijn ecologische ambities steeds een beetje verder door met de komst van plug-inhybrides en ‘light’ hybrides in zijn gamma. Wij namen het stuur van de onlangs opgefriste S90 in de versie B4 Mild Hybrid, tegenwoordig het toegangskaartje van het gamma.
Alvorens de SUV XC40 de puur elektrische aandrijving introduceert bij Volvo kiest hij eerst nog voor plug-inhybride techniek. Op die manier verlaagt de toegangsprijs tot deze technologie bij de Zweden. Maar blijven de praktische voordelen ervan gevrijwaard?
Zonder het echt van de daken te schreeuwen heeft Volvo al zijn motoren geëlektrificeerd. Naast echte plug-inhybrides pakt de XC60 voortaan uit met een milde hybridisering. Voel je een verschil?
Polestar mikt met zijn elektrische berline 2 en zijn strategie heel duidelijk op de Tesla Model 3. Slaagt het erin om de koning te onttronen?
Qua statement kon het tellen twee jaar geleden, toen Volvo aankondigde niet meer te willen investeren in dieselmotoren. Het eerste dieselloze product staat vandaag in de showroom: de Volvo S60.
De XC40 is de eerste driecilinder in de geschiedenis van Volvo. Kan dit kleine blok de vanafprijs van deze compacte premium-SUV verlagen zonder aan het rijplezier te knagen?
Als je de Zweden mag geloven, is elk nieuw Volvo-model het belangrijkste model in hun gamma. Maar dat standpunt valt zeker te verdedigen voor de nieuwe V60. Die wil nu definitief aansluiting zoeken bij de premiumbreaks. Benieuwd wat het resultaat is met zijn topmotor, de 310 pk sterke T6.
Volvo positioneert zijn nieuwe S60 nadrukkelijk als dé sportsedan van het merk. Wat betekent dat?
De Zweedse constructeur Volvo gaat rustig verder met de vernieuwing van zijn gamma. In de 60-reeks was de primeur voor de XC60-SUV. Volgende in rij is de break, de V60. Die maakt een sprong vooruit ten opzichte van zijn voorganger.
Volvo zet de laatste tijd zijn groene ambities kracht bij. Door een elektrisch sportwagenmerk te beginnen, Polestar; door van elk nieuw model vanaf volgend jaar minstens een lichte hybride te maken, en door de aankomende S60 niet meer met dieselmotor aan te bieden. Wij gingen een trapje hoger kijken, bij de V90, om te zien wat de Zweden daar buiten de dieselversies te bieden hebben.
In het kielzog van zijn facelift krijgt de Ford Puma ook een (of meer) elektrische versie(s). Een katachtige die niet meer spint of gromt, dus!
Net wanneer je dacht dat het niet gekker kon dan de 802 pk sterke Mercedes-AMG S 63 E Performance, doet Brabus er nog een schepje bovenop met de Brabus 930. Inderdaad, met 930 pk!
Het heeft lang geduurd, maar eindelijk is de nieuwe generatie elektrische SUV van Audi hier. Welkom aan de Q6 e-tron, de neef van de elektrische Porsche Macan.
Fiat zou overwegen om de nieuwere 500e ook met benzinemotor te lanceren om de verkoop van het model te stimuleren, nu de EV-verkoop vertraagt...
Een van de meest bijzondere F1-wagens ooit staat te koop! Deze gekke bolide werd in 1976 en 1977 bestuurd door Jody Scheckter.
Met een vanafprijs van 233.590 euro wordt de Mercedes-AMG SL 63 S E Performance de duurste AMG die het Duitse merk momenteel aanbiedt!
De verkoopprijs bedroeg bijna 270.000 euro!
De McLaren Artura cabrio kost ongeveer 25.000 euro meer dan de coupé, maar is ook 20 pk krachtiger!