Ferrari
Het beroemde veilinghuis RM Sotheby's heeft de verkoop aangekondigd van een geheim gehouden privécollectie. De verzameling krijgt de naam 'The Aurora Collection' en omvat 14 wagens die alle records zouden kunnen breken...
Europa wil ook meer betaalmogelijkheden voor het opladen, meer waterstoftankstations en laadpalen speciaal voor elektrische vrachtwagens!
Naast het akkoord voor de toelating onder voorwaarden van verbrandingsmotoren na 2035, heeft Europa een voorlopig akkoord bereikt voor de elektrische laadinfrastructuur langs het volledige TEN-T (het Trans-Europees Transportnetwerk). Tegen 2026 moeten de belangrijkste snelwegen in Europa voorzien zijn van 400 kW-laadstations om de 60 km. En ja, dat geldt ook voor België! 2 jaar later moet dat aangeboden vermogen zelfs toenemen tot 600 kW.
Dit voorlopig akkoord betreft ook tankstations voor waterstof en laadpalen speciaal voor elektrische vrachtwagens. Tegen 2030 moet je om de 200 km waterstof kunnen tanken. Wat de laadpalen voor vrachtvervoer betreft, moeten die in staat zijn om 1.400 tot 2.800 kW te kunnen leveren en om de 120 km beschikbaar zijn.
Tenslotte wil Europa dat het opladen van je elektrische wagen even gemakkelijk wordt als de ervaring van het voltanken van je huidige auto met verbrandingsmotor. Als gevolg daarvan zullen alle laadpalen nu ook een betaling via bankkaart of QR-code moeten aanvaarden. De stroomprijs moet ook op dezelfde manier worden weegegeven zoals vandaag de brandstofprijzen bij een tankstation.
Vond je dit artikel interessant en wil je steeds het laatste autoadvies, autoweetjes en tips meteen in je mailbox? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:
Het beroemde veilinghuis RM Sotheby's heeft de verkoop aangekondigd van een geheim gehouden privécollectie. De verzameling krijgt de naam 'The Aurora Collection' en omvat 14 wagens die alle records zouden kunnen breken...
Het is 1966. Lamborghini maakt furore door de Miura voor te stellen, een futuristische supercar met zijn motor en versnellingsbak centraal achterin. Achter de schermen werkt Ferrari aan een meer traditionele tegenhanger. Dit is het prototype van dit nieuwe model, dat een van de meest iconische Ferrari's aller tijden vooraf ging!
Toen Alfa Romeo aan het einde van de jaren ‘80 met de 164 zijn vlaggenschip op de markt bracht, was het al een hele tijd geleden dat het merk nog eens een valabel alternatief voor de ongenaakbare Duitse berlines kon aanbieden. De beste poging was deze Q4-versie, die pas veel later gelanceerd werd!
De Italiaanse supercar wordt geschat op meer dan 5 miljoen euro door Monaco Car Auctions!