Mercedes-Benz
De Maybach EQS 680 SUV is het eerste elektrische model van de ultraluxueuze afdeling van Mercedes en kost minstens 215.380 euro in België.
De Britten noemen deze driedeurs breaks ‘shooting brakes’ en je moet toegeven dat ze bijzonder chique ogen. Ze bieden het perfecte compromis tussen een sportieve coupé en een praktische break. Maar kan je er één kopen voor minder dan 10.000 euro?
Dit is waarschijnlijk niet de meest glamoureuze in deze lijst, maar zijn ‘very eighties’ look is terug in de mode! Op mechanisch vlak is hij niet kapot te krijgen en performant, maar deze Honda is wel gevoelig voor roest!
De Beta, die aangedreven wordt door motoren uit de rekken van Fiat, is niet altijd graag gezien door de hardcore fans van het merk. En toch is het een schitterende auto, vooral in de gewilde HPE-uitvoering (kort voor High Performance Estate)! De Beta HPE in Volumex-versie, met compressor, beschikt over een vermogen van 135 pk en haalt meer dan 200 km/u!
In de jaren ‘70 besliste Colin Chapman om de zeer spartaanse sportwagens vaarwel te zeggen en comfortabelere modellen te lanceren. Dat werd de Elite! Omdat hij licht was, beschikte hij over een uitstekend weggedrag, terwijl de Lotus-motor zorgde voor uitstekende prestaties! Helaas liet de bouwkwaliteit vaak te wensen over. Aarzel niet om wat meer uit te geven om een mooi exemplaar te vinden!
De favoriet van Prinses Anne, die heel wat exemplaren bezat, is de Reliant Scimitar een Brits curiosum met een plastic koetswerk en een Ford V6. Voor dit budget moet je waarschijnlijk genoegen nemen met een wat vermoeid, rechtsgestuurd exemplaar met een automaat… maar chique is hij altijd!
Terwijl de 1800ES onbereikbaar geworden is, is er nog altijd de 480! De minder glamoureuze Volvo is voorwielaangedreven en uitgerust met Renault-motoren. De lijn is echter origineel en deze youngtimer begint de aandacht te trekken van de verzamelaars.
Ben jij op zoek naar een oldtimer? Ontdek onze nieuwste zoekertjes voor oldtimers nu hier:
De Maybach EQS 680 SUV is het eerste elektrische model van de ultraluxueuze afdeling van Mercedes en kost minstens 215.380 euro in België.
De Japanse constructeur lanceert een nieuw bewakings- en volgsysteem.
We zijn nog maar net gewend aan de nieuwe indeling van de modelnamen van Audi, maar nu voert het Duitse merk opnieuw een verandering door in zijn nomenclatuur. Al is het deze keer een wijziging die we enkel kunnen toejuichen.
De kilometerteller van deze berline is met meer dan 560.000 km teruggedraaid!