Mercedes-Benz
De Maybach EQS 680 SUV is het eerste elektrische model van de ultraluxueuze afdeling van Mercedes en kost minstens 215.380 euro in België.
Het minst dure zoekertje van onze Top 5, maar zeker niet de minst begeerlijke auto. Deze Italiaan met een rolkooi voor de racerij en een 1.6-viercilinder van 175 bulkt van het karakter. Hier kan je bakken plezier mee beleven tijdens kleine rally’s, op circuit of gewoon tijdens een weekenduitstap.
Een V8 biturbo van 720 pk, 0 naar 100 km/u in 2,8 seconden en dat alles in een geel kleedje met daarop het steigerende paardje, wat heeft een mens meer nodig? Bijna elk detail op dit exemplaar is in koolstofvezel uitgevoerd. Voor die prijs kan je er misschien een espressootje bij onderhandelen?
Nog zo’n circuitbeest dat liefhebbers niet onverschillig zal laten. Hij is iets minder krachtig dan de 488 Pista, maar sprint toch even vlot naar de 100. Het meest indrukwekkende cijfer is echter de 6 minuten, 47 seconden en 25 honderdsten die hij nodig heeft gehad om de 20,6 kilometer van de Nürburgring te verslinden. Denk je dat je beter kan?
De eerste supercar met middenmotor van BMW. De M1 werd gemaakt van 1978 tot 1981 en is snel, krachtig, licht en gewoon legendarisch. Toch was het destijds een echte commerciële flop, met nauwelijks iets meer dan 450 verkochte exemplaren. Daarmee zijn alle ingrediënten bij elkaar om er een begerenswaardige collectiewagen van te maken… wat meteen zijn prijs verklaart.
En de grote winnaar van de duurste auto’s die je vandaag op VROOM.be vindt is een… Porsche 356 met 99 pk. Hij was het derde model van het merk, maar de eerste echt commercieel verkrijgbare Porsche van weleer. Hij is gebaseerd op de Kever en gebruikte toen al een luchtgekoelde viercilinderboxer. Je herkent er eenvoudig de iconische vormen in van zijn nazaat, de 911.
Dankzij de 100% digitale lening van onze partner mozzeno is jouw droom nu binnen handbereik! Sluit hier een lening af voor je droomwagen:
De Maybach EQS 680 SUV is het eerste elektrische model van de ultraluxueuze afdeling van Mercedes en kost minstens 215.380 euro in België.
We zijn nog maar net gewend aan de nieuwe indeling van de modelnamen van Audi, maar nu voert het Duitse merk opnieuw een verandering door in zijn nomenclatuur. Al is het deze keer een wijziging die we enkel kunnen toejuichen.
De Japanse constructeur lanceert een nieuw bewakings- en volgsysteem.
De kilometerteller van deze berline is met meer dan 560.000 km teruggedraaid!