Mercedes-Benz
De Maybach EQS 680 SUV is het eerste elektrische model van de ultraluxueuze afdeling van Mercedes en kost minstens 215.380 euro in België.
De Ferrari 365 GT 2+2 kreeg de bijnaam Queen Mary door zijn afmetingen en is ongetwijfeld de meest betaalbare klassieke Ferrari. Hij staat op Borrani-spaakvelgen, wordt aangedreven door de Colombo-V12 met enkele bovenliggende nokkenassen en heeft een schitterend dashboard in hout, maar tegelijk is deze Ferrari heel modern door zijn uitrusting (stuurbekrachtiging en airco standaard) en door zijn gesofisticeerde achterwielophanging met niveauregeling.
Dit exemplaar, een van de laatste, heeft bijna twintig jaar lang niet meer gereden. Het zal dus grondig moeten worden gerestaureerd, wat in het geval van een Ferrari nooit goedkoop is. Heel verrassend is ook dat deze auto ooit is omgebouwd tot een automaat. Voor de liefhebbers is dat heiligschennis omdat de automatische versnellingsbakken van weleer (in dit geval met drie versnellingen) het wilde karakter van de V12 sterk temperden. Die twee zaken verklaren waarom deze Ferrari zo’n ‘koopje’ is.
Als deze Ferrari voor een schijntje je interesseert, moet je zorgen dat je op 13 augustus in Californië bent voor de Quail Lodge-veiling van Bonhams.Vond je dit artikel interessant en wil je steeds het laatste autoadvies, autoweetjes en tips meteen in je mailbox? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:
De Maybach EQS 680 SUV is het eerste elektrische model van de ultraluxueuze afdeling van Mercedes en kost minstens 215.380 euro in België.
De Japanse constructeur lanceert een nieuw bewakings- en volgsysteem.
We zijn nog maar net gewend aan de nieuwe indeling van de modelnamen van Audi, maar nu voert het Duitse merk opnieuw een verandering door in zijn nomenclatuur. Al is het deze keer een wijziging die we enkel kunnen toejuichen.
De kilometerteller van deze berline is met meer dan 560.000 km teruggedraaid!