Audi
We zijn nog maar net gewend aan de nieuwe indeling van de modelnamen van Audi, maar nu voert het Duitse merk opnieuw een verandering door in zijn nomenclatuur. Al is het deze keer een wijziging die we enkel kunnen toejuichen.
Veel bedrijven zijn deze dagen gedwongen gesloten door het coronavirus, dus zitten ook flink wat mensen thuis in lockdown. Wie te voet of met de fiets kan gaan winkelen, zal dus in theorie wekenlang niet meer met zijn auto rijden. Van een auto met verbrandingsmotor weten we dat die daar tegen kan, zolang de stilstand niet te lang duurt. Maar hoe zit dat met een plug-inhybride of elektrische auto?
Allereerst: laad je batterij niet tot 100 procent op als de auto daarna lang zal stilstaan. De chemische structuur van de cellen degradeert veel sneller wanneer de spanning hoog is en dat kan op de lange termijn leiden tot verlies in rijbereik. Het is dus beter dat je – als dat mogelijk is via een optie in de boordcomputer – het laden begrenst op 70 of 80 procent. Als de auto geen gedeelde of openbare laadpaal bezet houdt, mag je hem daarna gewoon ingeplugd laten staan, maar dat hoeft niet.
We zijn nog maar net gewend aan de nieuwe indeling van de modelnamen van Audi, maar nu voert het Duitse merk opnieuw een verandering door in zijn nomenclatuur. Al is het deze keer een wijziging die we enkel kunnen toejuichen.
De Japanse constructeur lanceert een nieuw bewakings- en volgsysteem.
De kilometerteller van deze berline is met meer dan 560.000 km teruggedraaid!
De Maybach EQS 680 SUV is het eerste elektrische model van de ultraluxueuze afdeling van Mercedes en kost minstens 215.380 euro in België.