Ferrari
Het beroemde veilinghuis RM Sotheby's heeft de verkoop aangekondigd van een geheim gehouden privécollectie. De verzameling krijgt de naam 'The Aurora Collection' en omvat 14 wagens die alle records zouden kunnen breken...
Via zijn Mobilize-divisie is Renault Group van plan om zijn eigen laadnetwerk op poten te zetten. En dat met laadpunten die een vermogen leveren tot 400 kW voor ultrasnelladen!
Als pionier in elektrische mobiliteit met zijn Zoe, wil Renault nu naar een hogere versnelling schakelen met zijn nieuwe E-Tech Electric familie, met modellen als de nieuwe Mégane.
Om het opladen van die modellen maar ook die van concurrenten te vergemakkelijken, heeft Renault aangekondigd dat het van plan is om, net zoals Tesla, een eigen snellaadnetwerk te lanceren via zijn Mobilize-divisie .
Onder de naam Mobilize Fast Charge moet dit netwerk tegen midden 2024 zo'n 200 laad stations in Europa tellen, waaronder 90 in Frankrijk. De stations zullen voornamelijk ingeplant worden op locaties in het Renault dealernet, gelegen op minder dan 5 minuten van een snelwegafrit. Elk station zal zes ultrasnelle oplaadpunten bieden met een vermogen tot 400 kW, waardoor het één van de krachtigste netwerken in Europa wordt.
Om het elektriciteitsnet niet (te veel) te verstoren met zo'n hoge capaciteit, één van de pijnpunten waar het Ademe op wijst, rekent de Franse groep op het gebruik van bufferbatterijen en fotovoltaïsche panelen. Het opslagsysteem zal dan een onmiddellijk vermogen van 600 kW kunnen leveren (waardoor ook bij meerdere gelijktijdige oplaadbeurten een hoog vermogen kan worden geboden) zonder het net al te zeer te verstoren, terwijl het gebruikers van elektrische voertuigen "ultrasnel opladen tegen de beste prijs" biedt, luidt het persbericht.
Tot slot zullen gebruikers toegang ook hebben tot een comfortabele ontspanningsruimte waar ze een koffie kunnen drinken, een hapje eten of nog gebruik kunnen maken van de wifi tijdens het opladen. Alle bestuurders van elektrische voertuigen zullen 24 uur per dag, 7 dagen per week toegang hebben tot het opladen. Voor houders van een Mobilize oplaadkaart zal een voorkeurstarief gelden.
Vond je dit artikel interessant en wil je steeds het laatste autoadvies, autoweetjes en tips meteen in je mailbox? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:
Het beroemde veilinghuis RM Sotheby's heeft de verkoop aangekondigd van een geheim gehouden privécollectie. De verzameling krijgt de naam 'The Aurora Collection' en omvat 14 wagens die alle records zouden kunnen breken...
Het is 1966. Lamborghini maakt furore door de Miura voor te stellen, een futuristische supercar met zijn motor en versnellingsbak centraal achterin. Achter de schermen werkt Ferrari aan een meer traditionele tegenhanger. Dit is het prototype van dit nieuwe model, dat een van de meest iconische Ferrari's aller tijden vooraf ging!
Toen Alfa Romeo aan het einde van de jaren ‘80 met de 164 zijn vlaggenschip op de markt bracht, was het al een hele tijd geleden dat het merk nog eens een valabel alternatief voor de ongenaakbare Duitse berlines kon aanbieden. De beste poging was deze Q4-versie, die pas veel later gelanceerd werd!
De Italiaanse supercar wordt geschat op meer dan 5 miljoen euro door Monaco Car Auctions!