Mercedes-Benz
Net als bij de vorige generatie krijgt de E-Klasse break opnieuw een avontuurlijke All-Terrain-versie. Welke voordelen brengt die met zich mee?
De jaarlijkse verkeersbelasting voor een oldtimer zou in Vlaanderen meer dan verdubbelen
Een klein stukje van de septemberverklaring van Vlaams minister-president Jan Jambon (NV-A) heeft de aandacht getrokken van de BEHVA (Belgian Historic Vehicle Association). In zijn verklaring, die gericht was op budgettair evenwicht als prioriteit, werd namelijk het idee geopperd om de verkeersbelasting op oldtimers te verhogen.
Concreet zou die belasting kunnen stijgen naar 100 euro/jaar, of meer dan het dubbele van wat je op dit moment betaalt.
Voor de BEHVA is die verhoging “niet aanvaardbaar omdat er geen overleg gebeurde, maar ook omwille van het feit dat er met onze oldtimers bitter weinig gereden (+/- 1.160 km/jaar) wordt, en, dat de toegang tot bepaalde zones verboden blijft (LEZ)”.
De beslissing moet nog worden besproken in het parlement. Ter herinnering: in Wallonië betaal je vandaag voor een oldtimer ouder dan 30 jaar nog steeds een verkeersbelasting van 38,64 euro.
Vond je dit artikel interessant en wil je steeds het laatste autoadvies, autoweetjes en tips meteen in je mailbox? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:
Net als bij de vorige generatie krijgt de E-Klasse break opnieuw een avontuurlijke All-Terrain-versie. Welke voordelen brengt die met zich mee?
Deze Ferrari 250 GTO heeft 51,7 miljoen dollar opgeleverd in New York, omgerekend 47,55 miljoen euro tegen de huidige wisselkoers!
Er zijn drie redenen waarom elektrische wagens op middellange termijn goedkoper zullen worden.
Vanaf volgend jaar zullen Amerikanen een Hyundai zoals elk ander spulletje kunnen kopen op Amazon.