Zoveel kost de Lotus Eletre

Zijn vanafprijs bedraagt € 97.690 in België, maar dat is nog maar het begin…

  • Vanhouche  Sébastien Vanhouche Sébastien
  • 26 oktober 2022
  • Kosten
  • 5.129 weergaven

In maart onthulde Lotus zijn eerste 100% elektrische SUV: de Eletre! Maar hoewel we zijn ontwerp in detail konden ontdekken, hield het merk nog een groot deel van zijn technische gegevens en de prijzen geheim. Tot vandaag! We weten nu alles over de verschillende versies van de Engelse 'hyper-SUV' tot in detail.


Vanaf € 97.690

Vanaf de lancering zullen er 3 versies zijn van deze Lotus: de Eletre, de Eletre S en de Eletre R. De eerste twee modellen krijgen een motor met één versnelling, een vermogen van 450 kW (603 pk) en een koppel van 710 Nm. Hierdoor kan de SUV vanuit stilstand in 4,5 seconden de 100 km/u bereiken en indien nodig blijven doorgaan tot zijn top van 258 km/u. De prijs van de 'klassieke' Eletre begint in België bij € 97.690, terwijl de S-versie minstens € 123.090 kost. Het enige verschil is het uitrustingsniveau.


De snelste elektrische SUV met dubbele motor ter wereld! 

De Eletre R is anders dan zijn broers. En met reden: hij heeft een krachtigere aandrijflijn met twee versnellingen! Hij beschikt over 675 kW (905 pk) en een koppel van 985 Nm voor een 0 naar 100-tijd van 2,95 seconden en een top van 265 km/u! Je moet in België minimaal 153.090 € betalen om deze versie in je garage te parkeren... Auwch.

Tot 600 km 

Alle Eletre-modellen krijgen dezelfde 112 kWh batterij. Hierdoor kunnen de standaard versie en de ‘S’ een aanzienlijk rijbereik van 600 km claimen. Het rijbereik van de krachtige 'R' daalt daarentegen tot 490 km. Dankzij de 800 V architectuur duurt het slechts 20 minuten om de batterij van de Eletre op te laden van 10 naar 80 procent.


Op zoek naar een nieuwe wagen?

Ben jij op zoek naar een Lotus? Kies uit meer dan 30.000 wagens op VROOM.be. Nieuw én tweedehands! Ontdek onze laatste Lotus-zoekertjes nu hier:

Meer lezen over:

Vanhouche  Sébastien
Over de auteur: Vanhouche Sébastien Sébastien is altijd al gebeten geweest door de autowereld in de breedste betekenis van het woord. Hij is echt in alles geïnteresseerd, van kleine oldtimers met verbrandingsmotor tot moderne elektrische mastodonten. Hij heeft echter wel een zwak voor snelle maar discrete auto’s. Er gaat niets boven een break die barst van het vermogen voor discreet rijplezier.

Aanbevolen advies voor jou

Meer adviezen
Zoveel kost de Volvo EX90, het Zweedse elektrische vlaggenschip

Zoveel kost de Volvo EX90, het Zweedse elektrische vlaggenschip

Voorlopig moet je er niet op hopen dat je met deze brok technologie kan rijden voor minder dan € 100.000 …

Wat denk je van een prestigieuze rijervaring op ijs?

Wat denk je van een prestigieuze rijervaring op ijs?

Een ideetje om te delen met de HR-verantwoordelijke op je werk?

Deze mysterieuze en zeldzame Ferrari heeft nog niet al zijn geheimen prijsgegeven!

Deze mysterieuze en zeldzame Ferrari heeft nog niet al zijn geheimen prijsgegeven!

Neen, dit is geen Ferrari 250 GTE, de eerste vierzitter van de autobouwer met het steigerende paard als logo. Er is vandaag nog steeds veel speculatie rond deze Ferrari 330 America...

Verrassing: dit premiummerk heeft de hoogste aankooptevredenheid bij klanten

Verrassing: dit premiummerk heeft de hoogste aankooptevredenheid bij klanten

Het springt 8 plaatsen hoger in het beroemde klassement en komt daarmee voor Porsche en Lexus. Het Italiaanse merk eindigt daarmee ver voor het Duitse trio Audi, BMW en Mercedes!

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Benzine, Automaat

€ 34.950
2021
4 km

Benzine, Automaat

€ 40.950
2021
4 km

Benzine, Automaat

€ 25.961
2021
10 km

Benzine, Manueel

€ 23.748

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's

Diesel, Automaat

€ 43.985
2020
29.840 km

Benzine, Automaat

€ 28.995
2011
65.000 km

Benzine, Automaat

€ 37.990
2021
20.000 km

Benzine, Automaat

€ 23.500
2020
30.212 km