Zoveel kost de Mini Recharged

Reken op bijna € 70.000! Maar die prijs kan wel licht dalen als je zelf een klassieke Mini aanlevert...

  • Vanhouche  Sébastien Vanhouche Sébastien
  • 07 november 2022
  • Kosten
  • 3.199 weergaven

Mini heeft al wel langer iets met elektrische auto's. Het merk heeft al een batterij-elektrische stadsauto in zijn gamma, een model dat binnenkort vernieuwd wordt en bovendien het gezelschap krijgt van de Aceman SUV! Voor de liefhebbers van het origineel, de oude Mini, wil het merk met de ‘Recharged’ versie ook een elektrische ombouw bieden. En eindelijk kennen we daarvan de volledige technische fiche en de prijs!

Tot 166 km voor beide versies

De Mini Recharged bestaat in twee uitvoeringen: Pure en Sport. Beiden hebben een kleine 72 kW (92 pk) motor die zijn stroom put uit een batterij met een capaciteit van 19 kWh. Dankzij deze batterij kunnen ze een afstand afleggen tot 166 per lading, gemeten volgens de WLTP-cyclus. Alleen hun prestaties verschillen. De Pure bereikt vanuit stilstand de 100 km/u in minder dan 10 seconden, terwijl de Sport 0 naar 100 km/u achter de kiezen heeft in minder dan 8 tellen. Hun gewicht blijft daarbij precies hetzelfde als bij het origineel!


Bijna € 72.000! Voor een Mini! 

Geen paniek, puristen, het is altijd mogelijk om deze Mini's terug om te bouwen naar een verbrandingsmotor als je dat wil. Mini heeft er immers alles aan gedaan om ervoor te zorgen dat de ombouw omkeerbaar is. Maar de omschakeling naar elektrisch is duur, heel duur! Reken op minimaal £ 60.000 inclusief de auto, dus bijna € 70.000 aan de huidige wisselkoers! Als je zelf voor een origineel exemplaar van het Engelse stadsautootje zorgt, kost de ombouw nog 'slechts' £ 42.500, of bijna € 50.000! Dat is een erg dure Mini! En dan moet je hem nog ingeschreven krijgen in België, iets wat nog lang niet geregeld is... 


Op zoek naar een nieuwe wagen?

Ben jij op zoek naar een Mini? Kies uit meer dan 30.000 wagens op VROOM.be. Nieuw én tweedehands! Ontdek onze laatste Mini-zoekertjes nu hier:

Meer lezen over:

Vanhouche  Sébastien
Over de auteur: Vanhouche Sébastien Sébastien is altijd al gebeten geweest door de autowereld in de breedste betekenis van het woord. Hij is echt in alles geïnteresseerd, van kleine oldtimers met verbrandingsmotor tot moderne elektrische mastodonten. Hij heeft echter wel een zwak voor snelle maar discrete auto’s. Er gaat niets boven een break die barst van het vermogen voor discreet rijplezier.

Aanbevolen advies voor jou

Meer adviezen
Wat denk je van een prestigieuze rijervaring op ijs?

Wat denk je van een prestigieuze rijervaring op ijs?

Een ideetje om te delen met de HR-verantwoordelijke op je werk?

Zoveel kost de Volvo EX90, het Zweedse elektrische vlaggenschip

Zoveel kost de Volvo EX90, het Zweedse elektrische vlaggenschip

Voorlopig moet je er niet op hopen dat je met deze brok technologie kan rijden voor minder dan € 100.000 …

Verrassing: dit premiummerk heeft de hoogste aankooptevredenheid bij klanten

Verrassing: dit premiummerk heeft de hoogste aankooptevredenheid bij klanten

Het springt 8 plaatsen hoger in het beroemde klassement en komt daarmee voor Porsche en Lexus. Het Italiaanse merk eindigt daarmee ver voor het Duitse trio Audi, BMW en Mercedes!

Deze mysterieuze en zeldzame Ferrari heeft nog niet al zijn geheimen prijsgegeven!

Deze mysterieuze en zeldzame Ferrari heeft nog niet al zijn geheimen prijsgegeven!

Neen, dit is geen Ferrari 250 GTE, de eerste vierzitter van de autobouwer met het steigerende paard als logo. Er is vandaag nog steeds veel speculatie rond deze Ferrari 330 America...

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Benzine, Manueel

€ 23.748

Benzine, Automaat

€ 34.950
2021
4 km

Benzine, Automaat

€ 40.950
2021
4 km

Benzine, Automaat

€ 25.961
2021
10 km

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's

Benzine, Automaat

€ 28.995
2011
65.000 km

Benzine, Automaat

€ 37.990
2021
20.000 km

Diesel, Automaat

€ 43.985
2020
29.840 km

Benzine, Automaat

€ 23.500
2020
30.212 km