Zoveel kost de Mini Recharged

Reken op bijna € 70.000! Maar die prijs kan wel licht dalen als je zelf een klassieke Mini aanlevert...

  • Vanhouche  Sébastien Vanhouche Sébastien
  • 07 november 2022
  • Kosten

Mini heeft al wel langer iets met elektrische auto's. Het merk heeft al een batterij-elektrische stadsauto in zijn gamma, een model dat binnenkort vernieuwd wordt en bovendien het gezelschap krijgt van de Aceman SUV! Voor de liefhebbers van het origineel, de oude Mini, wil het merk met de ‘Recharged’ versie ook een elektrische ombouw bieden. En eindelijk kennen we daarvan de volledige technische fiche en de prijs!

Tot 166 km voor beide versies

De Mini Recharged bestaat in twee uitvoeringen: Pure en Sport. Beiden hebben een kleine 72 kW (92 pk) motor die zijn stroom put uit een batterij met een capaciteit van 19 kWh. Dankzij deze batterij kunnen ze een afstand afleggen tot 166 per lading, gemeten volgens de WLTP-cyclus. Alleen hun prestaties verschillen. De Pure bereikt vanuit stilstand de 100 km/u in minder dan 10 seconden, terwijl de Sport 0 naar 100 km/u achter de kiezen heeft in minder dan 8 tellen. Hun gewicht blijft daarbij precies hetzelfde als bij het origineel!


Bijna € 72.000! Voor een Mini! 

Geen paniek, puristen, het is altijd mogelijk om deze Mini's terug om te bouwen naar een verbrandingsmotor als je dat wil. Mini heeft er immers alles aan gedaan om ervoor te zorgen dat de ombouw omkeerbaar is. Maar de omschakeling naar elektrisch is duur, heel duur! Reken op minimaal £ 60.000 inclusief de auto, dus bijna € 70.000 aan de huidige wisselkoers! Als je zelf voor een origineel exemplaar van het Engelse stadsautootje zorgt, kost de ombouw nog 'slechts' £ 42.500, of bijna € 50.000! Dat is een erg dure Mini! En dan moet je hem nog ingeschreven krijgen in België, iets wat nog lang niet geregeld is... 


Op zoek naar een nieuwe wagen?

Ben jij op zoek naar een Mini? Kies uit meer dan 30.000 wagens op VROOM.be. Nieuw én tweedehands! Ontdek onze laatste Mini-zoekertjes nu hier:

Meer lezen over:

Vanhouche  Sébastien
Over de auteur: Vanhouche Sébastien Sébastien is altijd al gebeten geweest door de autowereld in de breedste betekenis van het woord. Hij is echt in alles geïnteresseerd, van kleine oldtimers met verbrandingsmotor tot moderne elektrische mastodonten. Hij heeft echter wel een zwak voor snelle maar discrete auto’s. Er gaat niets boven een break die barst van het vermogen voor discreet rijplezier.

Aanbevolen advies voor jou

Meer adviezen
Koopje van het moment: Jaguar S-Type, een Jag voor minder dan €3.000!

Koopje van het moment: Jaguar S-Type, een Jag voor minder dan €3.000!

Ja, je kan al met een Jaguar rijden voor een zeer schappelijke prijs. Maar is dat wel een goed idee?

Tesla heeft een contactloos testcentrum in Zweden!

Tesla heeft een contactloos testcentrum in Zweden!

Het is gemakkelijker dan ooit om een Model S, 3, X of Y te testen. Je moet enkel een afspraak maken op de site van Tesla, ter plaatse eens bellen en je bent binnen.

TVR Cerbera Speed 12: de Heilige Graal staat te koop!

TVR Cerbera Speed 12: de Heilige Graal staat te koop!

Ben je van het onverschrokken type? Goed nieuws: de enige TVR Cerbera Speed 12 met goedkeuring voor de openbare weg staat te koop. Zonder overdrijven een unieke kans!

Ooit van een ‘autoplant’ gehoord?

Ooit van een ‘autoplant’ gehoord?

Audi België heeft samen met Daniel Ost, de Belgische meesterbloemist, een prototype ontwikkeld om een plant in de auto te houden. Als het idee aanslaat bij de klanten, zal dit plantje ook aangeboden worden als accessoire.

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Benzine, Automaat

€ 34.950
2021
4 km

Benzine, Automaat

€ 40.950
2021
4 km

Benzine, Manueel

€ 23.748

Benzine, Automaat

€ 25.961
2021
10 km

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's

Benzine, Automaat

€ 28.995
2011
65.000 km
€ 56.181
2021
1.500 km

Benzine, Automaat

€ 23.500
2020
30.212 km

Benzine, Automaat

€ 33.490
2021
19.500 km