Zoveel kost de Suzuki S-Cross, de genereuze hybride SUV

Net zoals zijn grote broer, de Vitara, biedt de S-Cross voortaan de keuze uit twee hybride aandrijvingen met een mooie verhouding prijs/uitrusting. En dat zowel in 4x2 als in 4x4.

  • VROOM  Team VROOM Team
  • 15 september 2022
  • Kosten
  • 4.357 weergaven

Zoals we onlangs aankondigden, heeft Suzuki ook zijn nieuwe full-hybride aandrijving die door de Vitara ingewijd werd, toegevoegd aan het gamma van de S-Cross. Klanten kunnen voortaan kiezen tussen de 130 pk sterke 1,4-liter 48-volt micro-hybride met turbo die beschikbaar is sinds de S-Cross eind vorig jaar hertekend werd, of de volledig nieuwe 1,5-liter hybride die Suzuki ontwikkelde. Deze aandrijving combineert een 102 pk sterke atmosferisch 1,5-liter benzine met een 33 pk sterke elektromotor en een gerobotiseerde zesversnellingsbak. Het gecombineerde vermogen bedraagt daarbij 115 pk. Maar bovenal zorgt dat voor een officieel gemiddeld brandstofverbruik van slechts 5,2 liter/100 km.

Vanaf € 26.199

Suzuki biedt de S-Cross aan in drie uitrustingsniveaus: GL, GL+ en GLX. Alleen de micro-hybride wordt aangeboden bij het GL instapniveau. Dat betekent dat je vanaf € 26.199 achter het stuur van de S-Cross kan zitten. Voor deze catalogusprijs biedt de S-Cross al een royale uitrusting voor het segment. Die omvat een manuele airconditioning en 17-inch lichtmetalen velgen, maar ook een adaptieve cruise control, lane departure warning en een 7 duim groot infotainmentscherm met achteruitrijcamera.

Genereuze middenmoter

De GL+ versie is het hart van het gamma. De prijs voor de micro-hybride versie bedraagt € 27.199 en voor de full-hybride versie is dat € 31.999. Op dit niveau is de uitrusting al overvloedig. De S-Cross is onder meer uitgerust met handsfree starten, een lederen stuurwiel, automatische klimaatregeling met twee zones, verwarmde zetels vooraan, dodehoek-controle, parkeersensoren voor/achter en verstelbare rugleuningen van de achterbank als standaarduitrusting.

Luxueuze GLX 

Je kan echter ook upgraden naar het GLX-model: reken daarvoor op een catalogusprijs van € 28.899 in combinatie met de micro-hybride of € 33.699 voor de full-hybride. De standaarduitrusting omvat een groot 9-inch infotainmentscherm, een 360°-camerasysteem, een lederen interieur en gepolijste lichtmetalen velgen. Kortom: alles is inbegrepen. Alleen het grote panoramisch dak wordt als optie aangeboden (€ 1.200) voor liefhebbers.

Allgrip

Voor de volledigheid geven we nog mee dat de twee geëlektrificeerde motorisaties van de S-Cross naar keuze gecombineerd kunnen worden met tweewielaandrijving of het Allgrip Select vierwielaandrijvingssysteem van Suzuki. Een zeldzame optie in dit segment. Bij de hybride versie moet je rekenen op een supplement van € 3.400 en bij de micro-hybride versie € 3.900.

5 jaar garantie

Vergeet tot slot niet dat Suzuki België de 3-jarige fabrieksgarantie (maximaal 100.000 km) verlengt met 2 jaar extra (maximaal 150.000 km). Bovendien biedt Suzuki België levenslange bijstand als je het voorgeschreven onderhoudsschema naleeft bij een erkende Suzuki-dealer.


Op zoek naar een nieuwe wagen?

Ben jij op zoek naar een Suzuki S-Cross? Kies uit meer dan 30.000 wagens op VROOM.be. Nieuw én tweedehands! Ontdek onze laatste Suzuki S-Cross zoekertjes nu hier:

Meer lezen over:

VROOM  Team
Over de auteur: VROOM Team

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
De Maserati GranTurismo Folgore in 7 cijfers

De Maserati GranTurismo Folgore in 7 cijfers

Dit is de eerste elektrische Maserati in de geschiedenis van het merk. Tijd om samen de belangrijkste technische karaktertrekken te overlopen.

Alpine A110 R Fernando Alonso, door hem zelf afgesteld

Alpine A110 R Fernando Alonso, door hem zelf afgesteld

De wereldkampioen Formule 1 heeft zijn eigen ‘touch’ gegeven aan de meest radicale A110.

Vergeten concept: Opel GT/W, rotatiemotor en rock star-looks!

Vergeten concept: Opel GT/W, rotatiemotor en rock star-looks!

Hoewel de eerste generatie van de Opel GT veel betekend heeft voor het imago van Opel, kwam er nooit echt een opvolger. En toch heeft dat niet veel gescheeld!

Van deze Ford GT LM Edition zullen er slechts 20 gebouwd worden

Van deze Ford GT LM Edition zullen er slechts 20 gebouwd worden

Een laatste speciale editie voor de productie van het model stopt.

Aanbevolen tests voor jou

3,9 /5 Test: DS 7, performanter dan ooit!

Test: DS 7, performanter dan ooit!

Aan het begin van de zomer gaf DS zijn 7 een opfrisbeurt. Op het programma stonden een aantal esthetische en technologische verbeteringen, maar vooral een nieuwe ‘DS Performance’-uitvoering! Volstaat dat om het hoofd te bieden aan de concurrentie?

Kia Sportage vs. Toyota RAV4: strijd der plug-ins!

Kia Sportage vs. Toyota RAV4: strijd der plug-ins!

Heeft de zeer aantrekkelijke Kia Sportage het in zich om ’s werelds best verkochte auto te verslaan? Het antwoord ligt in een confrontatie tussen de plug-in hybride versies van deze twee sterren binnen het SUV-segment.

3,5 /5 Test: Mercedes EQB 250, een elektrische trukendoos

Test: Mercedes EQB 250, een elektrische trukendoos

De SUV met de ster op de neus is één van de weinige elektrische modellen die tot 7 passagiers kan vervoeren! Maar volstaat dat om zijn eerder stevige tarief te rechtvaardigen?

3,9 /5 Test: Audi RS 4 en RS 5 Competition, meer karakter!

Test: Audi RS 4 en RS 5 Competition, meer karakter!

Onder andere dankzij een herwerkte ophanging, klank en differentieel, zijn de RS 4 en de RS 5 nu beklijvender dan ooit!

Aanbevolen advies voor jou

Meer adviezen
Zoveel kost de BMW M3 Touring

Zoveel kost de BMW M3 Touring

BMW vraagt net geen 100.000 euro voor de basisuitvoering, maar dan kan je ook nog in de optielijst duiken...

Deze ‘Belgische’ Ferrari stond mee aan de wieg van de F40

Deze ‘Belgische’ Ferrari stond mee aan de wieg van de F40

Er werden vijf exemplaren gebouwd van de Ferrari 288 GTO Evoluzione, en dit exemplaar werd geleverd aan onze landgenoot Jean Blaton.

Tesla blijft zijn netwerk in Europa uitbreiden!

Tesla blijft zijn netwerk in Europa uitbreiden!

Het aantal laadpalen van het Amerikaanse merk dat voor iedereen toegankelijk is, is bijna even hoog als dat van het aantal installaties van Ionity of Fastned!

Toekomstige klassieker: Alfa Romeo 156, de diva!

Toekomstige klassieker: Alfa Romeo 156, de diva!

Na een hoekige en wat lomp ogende 155 knoopte Alfa Romeo met de 156 in 1997 opnieuw aan met de traditie van sensuele lijnen! Zijn design, uit de pen van Walter da Silva, weet ook vandaag nog te verleiden en het model wordt beschouwd als een ‘grand cru’ voor het merk! Ga ervoor, want hij is nog betaalbaar! Maar waar moet je op letten?

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Benzine, Manueel

€ 27.950
2021
14 km

Benzine, Manueel

€ 19.990
2022
1.000 km

Benzine, Automaat

€ 40.950
2021
4 km

Benzine, Manueel

€ 23.750
2021
6 km

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's

Diesel, Manueel

€ 12.800
2019
124.771 km

Benzine, Automaat

€ 39.990
2021
16.500 km

Automaat

€ 67.900
2020
28.030 km

Benzine, Manueel

€ 15.490
2020
23.750 km