In 1978 zette Pirelli 140 auto’s bij elkaar om de “P” uit zijn logo te vormen. 40 jaar later doet de bandenfabrikant het opnieuw. Deze keer gebruikt het daarvoor stevig materiaal…

Jean-François Christiaens
09/05/2018

Het oorspronkelijke opzet was beklemtonen dat de banden pasten op verschillende auto’s, modellen en stijlen. Om de veertigste verjaardag van die originele campagne in de verf te zetten, maakte Pirelli nu een gespierde interpretatie van de foto.

150 mensen

Deze keer staan er “amper” 41 auto’s op de foto. Maar alleen racewagens: de GT3’s uit de Blancpain GT Series bijvoorbeeld. Pirelli beklemtoont daarmee dat het de officiële bandenleverancier is van dit kampioenschap. Op 80 meter asfalt van het circuit van Monza staat iets meer dan 22.000 pk bij elkaar. In totaal waren er niet minder dan 150 mensen nodig voor deze hoofdletter P.

Je gebruikt een oude versie van Internet Explorer. Upgrade ajb naar een nieuwere versie.
Je gebruikt een oude versie van Safari en/of iOS. Upgrade ajb naar een nieuwere versie.
;