Volkswagen
De nieuwste evolutie van Volkswagens infotainmentsysteem is meer dan enkel een groter scherm. Dankzij MIB4 heb je nu de kracht en kennis van AI binnen handbereik dankzij een eenvoudig stemcommando.
Sinds zijn skiongeval in 2013 is het stil rond de voormalig wereldkampioen Formule 1. Toch wordt er nog vaak over hem gesproken. Dit zijn 10 dingen die je wellicht niet wist.
Hoe vreemd het ook mag klinken: Schumachers favoriete auto voor op de baan was… de Fiat 500. Hij had er bovendien heel wat, zowel klassieke als moderne.
Tijdens de tsunami van 2004 verloor Schumachers bodyguard het leven, samen met zijn twee kinderen. De kampioen stuurde 10 miljoen dollar als hulp.
Na zijn eerste pensioen in 2006 ging Schumacher niet op zijn lauweren rusten. Hij bleef nauw samenwerken met Ferrari aan de ontwikkeling van de Italiaanse productiewagens.
Schumacher mag dan wel bekend zijn door zijn F1-carrière, hij was ook op andere vlakken sportief. Hij speelde regelmatig bij Zwitserse amateurclubs en maakte zelfs indrukwekkende doelpunten.
Op 6-jarige leeftijd won Schumi zijn eerste kartingtitel. Zijn vader bouwde eigenhandig een kart en nam een bijbaan om alles te financieren.
Om zijn rechterpols droeg hij een Shamballa-armband. Die had hij bij al zijn races om. Bizar genoeg droeg hij de armband ook bij zijn skiongeval…
Naast een Fiat 500 had Michael Schumacher ook enkele supercars, zoals een Bugatti EB110 SS en een Ferrari FXX. Die laatste kreeg hij cadeau van het Italiaanse merk.
Net als zijn vrouw had hij een passie voor paarden. In Zwitserland had hij een ranch en meerdere dieren. Bovendien had hij talent voor “reining”, een western-georiënteerde discipline.
In de Pixar-film “Cars” leende Schumi op het einde van de film zijn stem aan een Ferrari F430. In “Asterix en de Olympische Spelen” bestuurde hij als “Schumix” ook een Romeinse strijdwagen. Net als in het echt kreeg hij instructies van Jean Todt.
In Dubai staat er een toren met zijn naam. Er zullen zeven torens opgetrokken worden, allemaal met een naam van een F1-legende.
De nieuwste evolutie van Volkswagens infotainmentsysteem is meer dan enkel een groter scherm. Dankzij MIB4 heb je nu de kracht en kennis van AI binnen handbereik dankzij een eenvoudig stemcommando.
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De gloednieuwe Performance-versie van de Tesla Model 3 levert 460 pk en sprint van 0 tot 100 km/u in 3,1 seconden, met nog steeds 528 km autonomie.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...