12.000 getekende contracten voor Opel.

  • Piette François
  • 28 januari 2002
Opel op het autosalon: "21%"-campagne blijkt voltreffer Meer dan 12.000 getekende contracten: gevolgde strategie werpt vruchten af - 1200 offertes per dag op de stand, 30% meer dan in 2000 - 100 proefritten per dag met Opel Speedster op kop - verkoopexplosie in het dealernet Het "consultatief verkoopsproces", waarmee Opel nu al 6 jaar geleden van start ging, werpt vruchten af. Deze werkwijze bestaat erin informatie te verstrekken op het Salon en de potentiële kopers naar het dealernet te verwijzen, waar de verkoop in betere omstandigheden kan gebeuren. Het Salon is veeleer een uitstalraam geworden, terwijl de eigenlijke verkopen gespreid worden over al onze verkooppunten. In het totaal werden er tot en met 26 januari reeds meer dan 12.000 auto’s besteld, zodat het vooropgestelde verkoopsobjectief voor januari nu reeds ruimschoots overschreden is. Ook de volgende dagen zullen de bestellingen blijven binnenlopen op hetzelfde niveau. De motor van dit succes was ongetwijfeld de "21%"-campagne, waarmee het merk met de Blitz duidelijk de aandacht heeft getrokken. “Wij hebben beslist om onze krachten te bundelen met die van het dealernet en ons op één element te concentreren: de korting op de catalogusprijs. Hiertoe werden de beschikbare budgetten voor extra uitrusting, verhoogde overnamepremies, financiering tegen 0%, enz. samengevoegd. Deze duidelijke, ondubbelzinnige politiek laat toe zich op de behoeften van de klant te concentreren, eerder dan op de prijs”, zegt Freddy De Mulder, Director Marketing Division van Opel Belgium. “Heel onze communicatie was opgebouwd rond dit thema, om een zo groot mogelijke impact te genereren. Dat is blijkbaar gelukt en de resultaten zijn dan ook zeer motiverend voor ons, de Opel-Belgium medewerkers en de Opel-dealers”, vervolgt hij. De waardering van het publiek voor deze aanpak blijkt uit het feit dat het aantal op de stand gerealiseerde contacten – dit zijn de op het Salon opgemaakte documenten met een precieze vermelding van uitrusting en prijs – steeg met ongeveer 30 % ten opzichte van twee jaar geleden, tot gemiddeld meer dan 1;200 per dag of een totaal van 13.200. Ze zorgen voor een sterke impuls bij de dealers, die de contacten nu kunnen omzetten in verkoopscontracten. “Het Autosalon van Brussel sluit zijn deuren, maar het werk gaat voort bij de dealers. Zij dienen, naast het cliënteel dat rechtstreeks naar hun showroom gaat, ook nog de op het Salon gelegde contacten op te volgen, om op die wijze het succes van de campagne gedurende de volgende dagen te bestendigen”, besluit Freddy De Mulder. Veel aandacht op de stand was er voor het "HydroGen3" prototype. Het waren dan ook drukke tijden voor de technische medewerkers. Zij lichtten op didactische wijze de werking van dit door brandstofcellen aangedreven voertuig toe en gaven uitleg over de integratie van de verschillende onderdelen in een populaire wagen als de Zafira. Dé blikvanger echter was de Signum². Dit prototype laat vermoeden hoe de nieuwe Vectra – die in april op markt komt – er zal uitzien en toont de uiterlijke vormgeving van de Opel Signum die voor 2003 voorzien is. De uiterst positieve reacties van het grote publiek geven vertrouwen wat betreft de gekozen richting op gebied van design, ontwikkeling en modellengamma.

Meer lezen over:

Over de auteur: Piette François

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
Chinese EV's verkopen niet en stapelen zich op in Europese havens

Chinese EV's verkopen niet en stapelen zich op in Europese havens

De havenautoriteiten beginnen onder druk te staan.

Citroën C3 Aircross met 7 zitplaatsen laat zich zien

Citroën C3 Aircross met 7 zitplaatsen laat zich zien

Net als de kleinere C3 zal deze nieuwe Citroën C3 Aircross beschikbaar zijn op benzine, als hybride en als volledig elektrische versie!

Mazda CX-80: CX-60 met 7 zitplaatsen

Mazda CX-80: CX-60 met 7 zitplaatsen

Mazda trakteert zichzelf op een nieuw vlaggenschip met plaats voor 7 personen: dit is de SUV CX-80, die boven de CX-60 en CX-5 komt te staan.

De nieuwe BMW X3 warmt zich op

De nieuwe BMW X3 warmt zich op

BMW laat ons watertanden met enkele foto's en details over zijn nieuwe SUV X3, die al binnen enkele weken officieel wordt voorgesteld.

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Benzine, Automaat

€ 27.547

Benzine, Manueel

€ 21.500

Diesel, Manueel

€ 32.584

Benzine, Manueel

€ 23.748

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's

Benzine, Automaat

€ 23.500
2020
30.212 km

Benzine, Automaat

€ 28.995
2011
65.000 km
€ 52.900
2021
1.500 km
€ 52.990
2019
105.433 km